Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mads.hildebrandt
#344715
Jeg arbejder på et bosted hvor borgerene har mulighed for at logge på gæstenetværket.
Når man gør det fra sin mobil, altså vælger gæstenetværk, åbens automatisk en side hvor man skal indtaste cprnummer.

Denne side popper dog ikke op når jeg forsøger at logge på fra et smarttv. Har I en idé til hvordan jeg kan komme til at taste oplysningerne ind, efter at have valgt gæstenetværket?
Brugeravatar
Af TBC
#344720
Hvis Smart-tv'en har en browser som fanges af stedets captive portal, så kan det være en [general måde] at løse problemet på. Altså

1. Forbind TV'et til WiFi Netværket.
2. Åben en browser på TV'et og se om du er heldig den fanges af stedets captive portal / Guest Portal Pages og lad TV'et registreres og godkendes på netværket.

...Derefter burde det kunne lade sig gøre, selv om det kan være det skal opdateres med nogle uger eller måneders mellemrum afhængigt af stedets WiFi politik/opsætning.

[Er det nødvendigt at downloade en browser først, kan du/i gøre det via at dele internetforbindelsen fra en telefon, før i begynder med forbindelse til stedets WiFi]
Af mads.hildebrandt
#344721
TBC skrev: 23. aug 2022, 16:33 Hvis Smart-tv'en har en browser som fanges af stedets captive portal, så kan det være en [general måde] at løse problemet på. Altså

1. Forbind TV'et til WiFi Netværket.
2. Åben en browser på TV'et og se om du er heldig den fanges af stedets captive portal / Guest Portal Pages og lad TV'et registreres og godkendes på netværket……
Tak for svar. Det vil jeg prøve mig frem med i morgen.
Af DavidWebb
#344737
Det virker da lidt specielt man skal logge på med cpr nr? Eller det bare mig som generelt synes folk tager lidt for let på omgangen med cpr nr?
Brugeravatar
Af TBC
#344751
DavidWebb skrev: 23. aug 2022, 21:48 Det virker da lidt specielt man skal logge på med cpr nr? Eller det bare mig som generelt synes folk tager lidt for let på omgangen med cpr nr?
Ja, det er vildt nok. En email + et telefonnummer plejer at kunne gøre det de steder jeg kender til.