Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Amtus
#344308
Hej med jer

Det føles som i går, men det er tilsyneladende mere end 5 år siden jeg sidst var inde og få gode råd om køb af TV.

Nu skal mit Samsung UE60KS7005 skiftes ud. Det var vist value-købet i 2016, men kører efterhånden så langtsomt med smart TV, at det ikke er til at holde ud.

Mit budget er op til 10.000 kr. og størrelse op til 70", men hvor får jeg mest value i dag - er det LG OLED65B16LA til ca. 9.000 kr.?

Det skal anvendes til streaming af serier og film - måske en lille smule Playstation, men det er minimalt.
#344309
Velkommen tilbage :)

65" LG C1, som er storebroderen til B1, sælges pt. til 8.888 kroner i 65". Se Tilbudsjagten: https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php

Når det er sagt, så synes jeg dog ikke, at det er en god idé at udskifte TV pga. Smart TV-delen. Du vil opleve det samme med tiden på LG C1, der ligesom dit Samsung KS7005 ikke får nye udgaver af TV-styresystemet efter køb. Derfor begynder skærmen med tiden at gå i udu med diverse apps – nogle forsvinder helt. Vi kommer nærmere ind på det i denne artikel: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1474020238

Mit råd vil være at parre din TV-skærm med Apple TV 4K boksen. Apples fjernbetjening kan tænde/slukke TV'et og styre lydstyrken. TV'ets fjernbetjening kan også styre tænde/slukke Apple TV og styre brugerfladen.

PS: Der går rygter om ny Apple TV boks senere på året.
Af Amtus
#344312
Tak for svaret.

Jo jo, jeg vil jo også gerne et skridt op i kvalitet, så det er ikke kun et spørgsmål om Smart TV, men jeg må da lige få læst lidt op på Appel TV boks.

Det virker som et alletiders tilbud på C1 :-)
Af henrik.yde
#344316
Hvis din eneste anke er smartdelen, så køb i stedet en separat TV boks, AppleTV eller Android. Hvis du også har et stort ønske om et helt nyt TV, så køb et med Android, evt fra Sony eller Philips. De fåes både som LCD og OLED, hvor sidstnævnte leverer markedets bedste billedkvalitet. Det får du også med C1, men på et senere tidspunkt vil du så alligevel få brug for en TV boks, da det stort set kun er Android TV der opdateres løbende. Du får iøvrigt også Dolby Vision med ved at skifte tv, det gælder dog ikke for Samsung TV.
#344320
Jeg mener også du skal begrænse "smid godt brugt væk og køb nyt" tendensen for klimaets skyld. Kik mod en applebox eller Shield så er du lidt bedre fremtids sikret.