Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#344643
Sjovt, men ikke underligt, at lige præcis George1 bryder sig om indlægget fra claussor.
Han har svært ved at forstå, hvad ivrige hobbyister og anerkendte anmeldere er kommet frem til, da han jo ikke laver meget andet end at se TV2 News i baggrunden dagen lang, så hvorfor han egentlig ønsker et TV med god billedkvalitet, kan godt være svært at forstå - i hvert fald set fra min side... :)
Brugeravatar
Af Pede8000
#344660
Supergris skrev: 21. aug 2022, 23:51 Sjovt, men ikke underligt, at lige præcis George1 bryder sig om indlægget fra claussor.
Han har svært ved at forstå, hvad ivrige hobbyister og anerkendte anmeldere er kommet frem til, da han jo ikke laver meget andet end at se TV2 News i baggrunden dagen lang, så hvorfor han egentlig ønsker et TV med god billedkvalitet, kan godt være svært at forstå - i hvert fald set fra min side... :)
Ja, han er mest aktiv i "OLED-problem-tråde", men glimrer ved sit fravær i tråde vedrørende problemer med LCD skærme. Det burde ellers være i disse, han store viden om teknologien skulle kunne hjælpe. Sjovt, men ikke overraskende. :D
Af George1
#344666
Igen en gang lort der bliver lukket ud. Har sørme da været meget aktiv mht problemer vedr. LCD men har mistet lysten da 99,9 procent alligevel anbefaler OLED på dette site uagtet evt trådstarters behov , og alt køre i ring herinde især Supergris Pede8000 og Peder D.
Ha det godt med jeres lille lukkede klub, hvor man gerne må rose Sitet og OLED men ingen kritik tåles, en skam da hverken jeg Sitet , OLED eller LCD er perfekt.
Af HrJensen1
#344673
George1 skrev: 22. aug 2022, 18:18 ..., og alt køre i ring herinde...
Det kører lige netop i ring, når du i enhver tråd omkring OLED lige skal nævne at der er risiko for burn-in. Det ved folk nok efterhånden, at man ikke kan bruge tvet ukritisk 24-7 på tv2 news. Men teknologien udvikler sig, og der er forbedringer hele tiden.

Svarer lidt til at du aldrig nogensinde vil købe en benzinbil igen, fordi at du havde en Ford Taunus som hele tiden gik i stykker for dig, da den var ny... vi er ligesom kommet videre med udviklingen.
Af claussor
#344692
Det er så trist at læse den mistro der er overfor dem der har et nedslidt/defekt Oled. Det er jo fanatisme af værste skuffe. Hvorfor er det I ikke vil acceptere, at TV ikke er misbrugt? I stedet konstant at insinueres TV2 News og lignende burde vi stå sammen så producenterne gav en ensartet service.

Hrjensen du anklagede mig for at arbejde for en producent tidligere? Jeg vil mene det er dig selv du burde stille det spørgsmål.
Af Jonassen
#344706
Er der nogen der har erfaring med elektronik forsikring som man kan tilkøbe sin indbo forsikring?
Jeg snakkede med en fra min forsikringsselskab og spurgte om det nu også dækker burn-in. Han svarede at forsikringen dækker al funktionsfejl som ikke er dækket af reklamationen, samt pludselige skader og uheld.
Jeg bliver lidt i tvivl om han forstod eller kendte til burn-in issuet på OLED skærm. :o
Af HrJensen1
#344734
Jonassen skrev: 23. aug 2022, 12:41 Jeg bliver lidt i tvivl om han forstod eller kendte til burn-in issuet på OLED skærm. :o
Der er nok ikke andet for end du må prøve at læse deres police igennem, og se om indbrænding / fastbrænding eller burn in er nævnt i betingleserne enten på positiv eller negativ måde. Hvis de ikke direkte skriver at de ikke dækker, så burde forsikringen dække.
Af Jonassen
#344759
Jeg har fået kigget policen igennem, og kan se at burn-in ikke er dækket. O-O

Jeg har fået mit nye TV leveret i dag, og har gjort min bedre halvdel opmærksom på at hun ikke længere må “set and forget” tv-kanaler som News.. :D
Af FrankieBoy80
#344788
Hvorfor er det egentlig ikke sådan, at producenterne laver tv med Super Amoled paneler som dem på mobiltelefoner?
For jeg har haft flere telefoner med Super Amoled skærm, og aldrig haft burn in.
Af claussor
#344790
FrankieBoy80 skrev: 25. aug 2022, 22:49 Hvorfor er det egentlig ikke sådan, at producenterne laver tv med Super Amoled paneler som dem på mobiltelefoner?
For jeg har haft flere telefoner med Super Amoled skærm, og aldrig haft burn in.
Det sker også på mobiler. Jeg har set et par eksempler hvor fx startemenu/ikoner er brændt fast. Men må indrømme det slet ikke er som på de her 2016/17 OLED i min omgangskreds, der alle er ramt i forskellig grad.
Af Axlon
#344799
FrankieBoy80 skrev: 25. aug 2022, 22:49 Hvorfor er det egentlig ikke sådan, at producenterne laver tv med Super Amoled paneler som dem på mobiltelefoner?
For jeg har haft flere telefoner med Super Amoled skærm, og aldrig haft burn in.
Har måske også noget at gøre med at man ikke har sin telefons skærm stående tændt i flere timer ad gangen ;)
Af Supergris
#344801
Det kan jeg så oplyse dig om, at det er der masser af folk, der har!
I teorien med hensyn til burn in, har det heller ikke den store betydning, hvor længe et display er tændt, mere hvor meget af den samlede tid, hvor skærmen er tændt, der vises det samme motiv, så at et display er tændt i timevis, burde ikke være et problem, med mindre, det er det samme man ser, hver gang...
Af Mike dk
#345561
Vil lige opdatere min "egen" tråd. Købte for 2 uger siden et 65" samsung QN90B som jeg er virkelig glad for. Det oprindelige valg var tcl C935, men blev returneret pga. rigtig dårlig DSE.
Sammenlignet med mit gamle Lg oled fra 2026 er HDR vildt imponerende på det nye samsung tv. Det er jo ren lys-terapi :) Sort niveauet er også ret imponerende, selv om det er nogle situationer ikke helt er Oled niveau (men tæt på). Der er også lidt blooming i ny og næ, men er meget lidt og intet der på nogen måde distrahere film/serien oplevelsen.
Både konen og jeg er godt tilfredse med det nye mini led, og det er lækkert ikke at skulle bekymre sig om burn-in eller irriterende dimming problemer, som vores gamle tv havde store problemer med.
Næste valg bliver måske oled igen, men vi ser lige tiden an, specielt mht. hvordan de nye "lys-stærke" oled tv klare sig på længere sigt.