Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#344262
Jeg har bevæget mig ned i det forbandede kaninhuld der bedst kan beskrives som "søg fejl ved din skærm og du vil finde dem."

Jeg har for en uge siden købt et nyt TV: et Samsung QE65QN95A. Som udgangspunkt er familien meget glad for den.

Men jeg er blevet opmærksom på ting som Dirty Screen Effect, Banding osv. Derfor har jeg gjort mit bedste for at filme min skærm vise solide farver fra test-videoer; Hvid, grå, rød, grøn, blå, lyseblå og lilla.

Slutteligt i videoen er der et klip fra en film hvor en rovfugl flyver på tværs af skærmen. Da jeg synes det var svært at filme skærmen, tog jeg også billeder af de solide farver.

Mit spørgsmål til brugerne er: Ville I returnere dette TV for samme model, i håb om at få et bedre billede? Synes I der er noget i vejen med de billeder I ser?

Disclaimer: Jeg ved godt, at man kan købe mange andre skærme på markedet, især OLED, som nok døjer mindre med problemer jeg beskriver ovenfor. Det har dog ingen interesse her, da vi er glade for billedet på skærmen. Jeg er bare i tvivl om jeg har fået en skærm med for meget DSE og/eller Banding.

Her er videoen:


Her er billederne: