Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ziva
#344100
Vi overvejer at skifte vores Sony KD-65A1.
Hvis vi skifter til et nyt 65” oled, hvilket vil I så anbefale?
Har cirka 15.000 kroner at gøre med.
Ser (meget) sport igennem YouSee boksen og streamer filmkanaler med Apple-tv, så billedkvaliteten er altafgørende.
Vi synes vi at der et fint billede, så kan man få så meget bedre billedkvalitet, at 15.000 kroner er godt givet ud?
Er blevet lidt lun på Sony A80J, men det behøver absolut ikke være Sony. Bare det er godt til sport og streaming.
Vores tv er fra foråret 2018, men modellen udkom i 2017.
Af Beckham
#344101
Tror ikke du skal regne med en revolution ved at gå fra dit nuværende tv til et nyere OLED. Du får måske lidt mere lys og et bedre motion system. Hvis vi snakker A80J vil du også opleve en væsentlig forbedring i betjening af menuer\smart tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#344108
Jeg vil også sige; forvent ikke de store ændringer ift. dit Sony A1. Hvis det kører godt, så synes jeg du bør overveje at beholde det lidt endnu. Stod jeg selv i samme situation ville jeg nok primært opgradere for at få større skærmstørrelse.

En opgradering ville være Sonys A95K QD-OLED, men det er heller ikke en revolution. Prisen er høj (30+) fordi skærme lige er lanceret, men det skal nok komme væsentlig længere ned med tiden.