Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af viking
#344049
måske et dumt spørgsmål. Men gemmer i papkassen tvet kom i,
eller smider i den bare ud. nogle steder tilbyder de at tagen den med mod ekstra betaling, men hvad hvis tvet går i stykker?
Brugeravatar
Af MigSelv
#344052
Nej, alle kasser til min elektronik, og gælder alt fra højttaler til tv gemmes. Giver korrekt indpakning i tilfælde af transport, og endda bedre priser ved brugtsalg.
Af bromberg
#344063
Jeg har egentlig altid gemt dem netop af samme grund som "migselv". Men nu gider jeg ikke længere, da det jo tyder af h til med den størrelse tv der er standarden idag:)
#344064
gemmer alt på mit setup
Selv kassen på mit 85" der fylder en del er gemt
Brugeravatar
Af KimKaos
#344077
Gemmer mine kasser fra indkøbt elektronik mv. - det gør det nemt at flytte dem og evt. hvis der er en RMA så er der styr på tingene.

Da jeg solgte mit gamle Samsung var køber superglad for at vi kunne smide det i den org. kasse og jeg tror det hjalp med at sælge det hurtigere
Brugeravatar
Af KimKaos
#344084
Ghidora skrev: 1. aug 2022, 10:07 I tilfælde af reklamation eller lign. er det vel sælger der skal sørge for korrekt transport / håndtering? (eller husker jeg helt galt)
Ofte er det køber der skal stå for transport/indlevering - men det svinger fra forhandler til forhandler og fra produkt til produkt plus der på nogle store produkter muligt at tilkøbe en forsikring der giver mulighed for afhentning mv.

F.eks. en stor Vitamix blender købt i Coop blev frit og kvit afhentet og en ny blev tilsendt dagen efter uden problemer - Asus har ydet samme service andre har igen krævet at jeg selv sender eller indlevere en defekt enhed

Så et godt råd er at man tjekker de forskellige leverandøre før man handler - et godt tilbud kan hurtigt blive en trist og dyr oplevelse hvis man har en defekt og selv skal rode med indleveringen - og så er det godt at man har gemt den originale kasse for ofte så er det et transportfirma der til laveste pris der har fået opgaven med at køre rundt og indsamle defekte tv og for dem skal det bare gå stærkt og de er måske ikke helt påpasselige og man kan så ende med at skulle diskutere om det er dig eller transportfirmaet der har lavet et hak i din skærm osv.