Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#344682
ramlas skrev: 22. aug 2022, 20:56 Kalibrering fra flatpanels, en bekendt købte samme TV sammen med mig og han er også skuffet, det eneste der er godt er HDRGaming og film Dolby vision, alm. TV signal i 1080p er skod
Har du husket at lave indstillingerne for hvert slags signal. Ved ikke om det er sådan på LG, men på mit Sony skal jeg lave indstilling for SDR, HDR10 og Dolby Vision. Men kan ikke bare lave det en gang. Det samme skal så igen gøres for hver indgang på HDMI. Der var sgu lidt noget bøvl.
Undrede mig nemlig også over, at kun nogle ting så rigtig ud, indtil jeg faldt ud af, man skulle lave indstillingerne for hvert signal.
#344760
Jeg må indrømme, at jeg var skuffet over mit nye Samsung QD-OLED. Måske havde jeg forventet en revolution, men jeg syntes ikke, at billedet på HD kabel TV signal var lige så flot som på mit 4 år gamle Sony A1 OLED.
Så jeg returnerede Samsungen indenfor første måned og købte i stedet Sonys A90j, som har et billede, der er så knivskarpt, at jeg smiler, hver gang jeg tænder det. 😀
Jeg har kopieret Flatpanels kalibrering, og jeg har ingen problemer med dimming eller andre ting, men rulleteksterne hakker en smule på TV2 News - ikke konstant, men on/off.
#344765
ramlas skrev: 23. aug 2022, 20:50 Udbyder er boxer TV og indstillinger til alm. tv-signal er e’et samme som bruger til HDR og Dolby Vision der står kanon
Tvivler på du får noget godt ud af og bruge samme indstillinger som HDR signal bruger, så går det sikkert galt på mange fronter.

Så brug nu de billede indstillinger som tv tilbyder og ret dem til, som du synes det skal være og lad være med at tro at HDR/DV automatisk er perfekt.