Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#344024
Hej,
Nu er LG C1 65" faldet ned til 8888 igen, og fik ikke sprunget på hesten tilbage ved black friday da den sidst var på det niveau.. I mellemtiden er der jo udkommet QD-OLED paneler, men med en 3x pris, kan jeg ikke retfærdiggøre det endnu.

Tror i QD-OLED vil falde ned i pris hurtigt? (med hurtigt, tænker jeg indenfor et års tid), ned på omkring de 12k.. Eller hvordan tror i prisudvikling bliver?

Kan ikke helt finde ud af om jeg skal springe på det C1 tilbud der er lige nu. Lige nu har jeg bare en gammel billig 49" android tv fra sony, så alt er jo en kæmpe opgradering :D
#344031
Samsung Qd oled koster 26000 i vejledende pris og selv med 50 % rabat er det stadig 13000. Jeg ville ikke tøve med at købe LG C1 nu og nyde det gode billede med det samme og stadig have sparet over 4000
#344036
Nok ikke så meget tvivl om at QD-OLED er det bedste du kan få lige nu. Men som du selv er inde på kommer det jo med en pris. Og den pris er ret hæftig lige nu. Det svært at spå om hvornår QD-OLED for alvor vil falde i pris. Det kræver nok først og fremmest at flere producenter tager teknologien til sig. Så længe det kun er Sony og Samsung som laver dem, så vil prisen næppe falde drastisk.
#344068
Der er andre end Samsung, der sælger QD-OLED og hvis man sidder med en vare, som alle har udråbt til toppen af poppen, så giver det da ingen mening at matche prisen med sidste års udgående model.

Det har altid kostet en del mere, at få de sidste procenter på performance-skalaen.
#344173
Enig. QD-OLED er i en liga over selv top OLED TV fra i år, som koster tæt på det samme som QD-OLED. Her tænker jeg Samsung S95B og Sony A95K vs LG G2. De ligger på 25-32K alle sammen.

C1 er god til prisen, nok det bedste, men kan næppe sammenlignes med toppen af poppen fra i år :)

QD-OLED skal nok falde på sigt, når produktion følger med efterspørgslen. Jeg tænker at de er nede i 18-20.000 senere på året, i 65 tommer.
#344659
Jeg har familie i Tyskland, og har hjulpet dem med at vælge TV, og det blev købt hos MediaMarkt, uden problemer.
Jeg har lige været ind på deres hjemmeside, og kan se at de har nogle attraktive priser på topmodellerne.
Det frister, men ved ikke lige med reklamation mv., så skal man hele vejen tilbage til Tyskland, hvis der bliver noget med TV'et.
Giver nok mening hvis man bor tæt på grænsen.