Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ringnes
#343896
Kære Flatpanels,
Jeg har læst test af tv på jeres side.
Jeg står i den situation, at jeg har et 55” Sony A1 og et 55” Sony Ag8. Det ene skal skiftes ud i stuen, så jeg får et 65”. Jeg er rigtig glad for Sony og deres tv, inkl. deres opbygning i menuerne med Google Android.
Jeg kikker lige nu på både A80j og A90j. Jeg har råd til det dyre, men i forhold til test på nettet, har jeg svært ved at vurdere om det er det værd at gå op i A90j, eller om jeg bare skal tage A80j.

Her vil jeg lige høre jeres mening? :)

På forhånd tak :)
Af Beckham
#343898
Jeg er selv ejer af A80J i 65". Overvejede også A90J, men den gang var springet prismæssigt simpelthen for stort. Læste en del tests og min fornemmelse er at de ligger ret tæt på hinanden. Den helt store fordel ved A90J er jo heatsinken, som skulle beskytte yderligere mod burn-in og skulle vel også gøre at der er mindre dimming af lysstyrken. Dette har jeg dog ikke rigtig set nogle sammenligninger af.

A80J er et super tv. Den største negative ting jeg har at sige omkring det er netop den lidt aggressive dimming algoritme. Så hvis du f.eks. ser meget sport via flow tv skal du nok lige overveje den en ekstra gang, for det er her den for alvor tager effekt. Igen så ved jeg ikke hvor meget mindre dimming der er på A90J.
Af ringnes
#343912
Jonassen skrev: 25. jul 2022, 20:06 Har du råd, så klart A90J…det var kåret som det bedste OLED i 2021 af flere sider..
Tak for svar. Synes bare jeg har læst og hørt, at de er så tæt på hinanden, at det ikke er værd at bruge de ekstra $ på A90j. Men jeg har svært at vurdere det, da jeg ikke kan se dem side om side i nogle butikker længere. De steder de har det ene, har de ikke det andet osv :o
Af jkn789
#343914
prøv at se denne sammenligning
Af Beckham
#343917
Ingen tvivl om at A90J er det bedste tv. Spørgsmålet er jo bare om man vil betale for de ekstra 10-15% eller hvor meget det nu er.

Spørgsmålet er så om du har fundet A80J et sted? For der er ikke mange på lager ifølge Pricerunner.
Af ringnes
#343920
Beckham skrev: 26. jul 2022, 09:08 Ingen tvivl om at A90J er det bedste tv. Spørgsmålet er jo bare om man vil betale for de ekstra 10-15% eller hvor meget det nu er.

Spørgsmålet er så om du har fundet A80J et sted? For der er ikke mange på lager ifølge Pricerunner.
Man kan få det til 12000kr i nogle enkelte Bilka butikker rundt omkring :)
Af jkn789
#343921
Du skriver i dit første indlæg at du er glad for Android systemet og så er det også et spørgsmål om hvad du har råd til.
har du overvejet Philips ? Som også har Android, du kan få deres 706 til 7990 ifølge tilbudsjagten her på siden.
for en 65 tommer og spare 4000. bare en tanke
Af ringnes
#343926
jkn789 skrev: 26. jul 2022, 11:50 Du skriver i dit første indlæg at du er glad for Android systemet og så er det også et spørgsmål om hvad du har råd til.
har du overvejet Philips ? Som også har Android, du kan få deres 706 til 7990 ifølge tilbudsjagten her på siden.
for en 65 tommer og spare 4000. bare en tanke
Er det ikke et stort step down? Det er ikke fordi jeg ikke har råd til A80j eller A90j for den sags skyld. Det er mere om det er 6000kr mere værd at gå op fra A80j til A90j.

Er der forøvrigt sket noget siden Ag8 og til A80j i forhold til billede osv., eller er det “bare” samme under et nyt navn.
Af Beckham
#343939
Der er ikke sket nogen revolution fra AG8 til A80J. Generelt er der ikke sket noget voldsomt på OLED markedet de senere år. Største revolution er vel QD-OLED som vi har fået i år. I forhold til AG8 har A80J dog fået motion systemet som Sony bruger i LCD skærmene også. Så måske du ville kunne se en forbedring når du ser bold, men igen, nok næppe nogen revolution.
Af ringnes
#343943
Beckham skrev: 27. jul 2022, 08:50 Der er ikke sket nogen revolution fra AG8 til A80J. Generelt er der ikke sket noget voldsomt på OLED markedet de senere år. Største revolution er vel QD-OLED som vi har fået i år. I forhold til AG8 har A80J dog fået motion systemet som Sony bruger i LCD skærmene også. Så måske du ville kunne se en forbedring når du ser bold, men igen, nok næppe nogen revolution.
Så at gå fra Ag8 til A80j vil være det samme både billedkvalitet, lys osv. og måske også lyd?
Hvad så med at gå fra Ag8 til A90j, vil det være et større skridt, eller vil det bare være spild af mønt?