Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#344010
Fedt...tillykke med købet!! Og ja...en rigtig fin pris. Selv fik jeg det til omkring 13k lige lidt før BF sidste år.

Personligt savner jeg heller ikke brightness. Hvis jeg skulle opgradere til A90J, så skulle det være hvis den ikke var så agressiv i dimming, men det har jeg ikke rigtig kunnet finde noget ordentlig sammenligning på.
Af Jonassen
#344023
Jeg havde besluttet mig at købe A90J i HiFi klubben, bare for at slippe fri for de irriterende sælgere hos Elgiganten…men kan se at de har sat prisen op igen.
Jeg kom til at tænke på Black Friday, tør man vente, eller er der en risiko for at modellen udgår.. O_O
Af Beckham
#344025
Nu ved jeg ikke hvad Hifi klubben havde den til, men mener de har prismatch. Så hvis prisen fortsat er lav hos Elgiganten eller lignende burde de matche den. Og ellers kan du vel bare lave en click og collect hos Elgiganten...:-)

Modellen burde stadigvæk være tilgængelig ved BF. Den er jo en officiel del af 2022 programmet hos Sony.
Af Jonassen
#344037
Det stod til 18,490, og nu koster det 21,990.
Elgiganten sælger det til 18,490, ved ikke om HiFi Klubben stadig vil matche prisen.

En ven lige har købt sig et LG C1 til under det halve af det A90J koster, han prøver at overbevise mig at spare den store prisforskel og tage et C1.
Jeg er klar over at der ikke vil være noget synlige forskel på billedkvaliteten, men jeg synes at jeg tit læser om burn in på netop LG TV'er.
Og det andet er at jeg ikke kan fordrage Web OS, og det hæslige fjernbetjening der følger med.. :s
Af Beckham
#344038
Der står på Hifi klubbens hjemmeside at de prismatcher Elgiganten bl.a., så det burde de da.

Men ja...en C1 er også et rigtig godt bud. Men det er jo lige hvad man er til. Jeg tror en af grundende til at vi hører mere om burn-in på LG tv er at der sælges langt flere af disse pga. den lavere pris. Sony har så også en ekstra agressiv dimming algoritme til at beskytte tv'et....det spiller nok også ind.
Af Jonassen
#344097
Skrev til HiFi Klubben i weekenden, og afventer svar mht. deres prismatch.
Men nu kan jeg se at Elgiganten har sat deres pris op til 21.990..damn it...jeg skulle have slået til. :s
Af allo
#344099
Jonassen skrev:Skrev til HiFi Klubben i weekenden, og afventer svar mht. deres prismatch.
Men nu kan jeg se at Elgiganten har sat deres pris op til 21.990..damn it...jeg skulle have slået til. :s

det gode ved et tilbud, det er...- at...der...ALTID...KOMMER...ET...NYT
Af Jonassen
#344103
I know...det er bare at jeg havde holdt øje med priserne på netop A90J i et godt stykke tid, og gået og savlet..
Syntes 22.000 var på det forkerte side af min budget grænse..men ja...nu må vi se... O-O
Af Beckham
#344111
I know...det er træls når man lige har set sig varm på en specifik model og prisen så ryger op igen. Og ingen tvivl om at A90J er et rigtig fint tv.
Af allo
#344112
i mellemtiden kan du vælge (eller lade være) med at se det på det på denne måde:

- du har ikke givet ekstra ca.108% mere for noget som IKKE er ekstra 108% mere værd...(65" A90J vs. et 65" OLED til 8888kr.)
Senest rettet af allo 2. aug 2022, 19:43, rettet i alt 1 gang.
Af TFL
#344116
Tillykke med købet. Har selv set på de to modeller men er mere faldet for A80K pga den lidt mere matte skærm. Det ser ud til den lige pt er sat ned…lidt sent at nævne nu du har købt 😅