Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jonassen
#343856
Så er der huset flere tordenfluer i mit TV skærm, de kan ikke rigtigt ses på billedet fra min siddeplads, men tanken stadig irriterer. :s
Er tordenfluer et general issue for alle type skærm og TV mærker? Eller er der nogle som er bedre forseglet?
Af PeterD
#343864
Jonassen skrev: 22. jul 2022, 22:06 Så er der huset flere tordenfluer i mit TV skærm, de kan ikke rigtigt ses på billedet fra min siddeplads, men tanken stadig irriterer. :s
Er tordenfluer et general issue for alle type skærm og TV mærker? Eller er der nogle som er bedre forseglet?
Hvad mærke og model sidder du da og kigger ind i ?
Af Beckham
#343867
Ja...meget afgørende hvilket mærke dit tv er. Producenterne forholder sig meget forskelligt til dette problem. Har selv fået byttet to Sony LCD uden problem.
Af Jonassen
#343868
Det drejer sig om et Sony XF90.
Jeg prøvede mig frem med at gnide på skærmen, og så faldt en af dem ned i bunden..men det lykkedes ikke med de andre..
Jeg overvejer at skifte til OLED, og så håber jeg ikke ar det sker igen..
Af Beckham
#343870
Jonassen skrev: 23. jul 2022, 15:38 Det drejer sig om et Sony XF90.
Jeg prøvede mig frem med at gnide på skærmen, og så faldt en af dem ned i bunden..men det lykkedes ikke med de andre..
Jeg overvejer at skifte til OLED, og så håber jeg ikke ar det sker igen..
Ok....som sagt har jeg fået byttet 2 Sony LCD skærme med tordenfluer uden større problemer, så at det er en XF90 giver da håb.
Af Axlon
#343880
Jonassen skrev: 23. jul 2022, 15:38 Jeg overvejer at skifte til OLED, og så håber jeg ikke ar det sker igen..
Så kan du slås med burnin i stedet :(
Men som flere har skrevet de sidste par år, så er det selvfølgelig ikke noget problem på de nye skærme (i hvertfald ikke de første 2 år ::l )
Af bromberg
#343881
Jeg har stadig et b6 oled kørende i bedste stil.

Jeg har haft tordenfluer i snart sagt alle mine lcd skærme jeg har haft.
Har alle dage hadet den type skærme. Så da oled kom på banen levede jeg i overhalingsbanen og satsede hele butikken ift burn in.
Jeg klarer den stadig og mine div oled har ikke burn in;)
Af Jonassen
#343886
Jeg sender det ind, og ser hvad der sker.
Ift. skift til OLED, tænker jeg at det bliver A90J…det er med heatsink, som skulle gerne hjælpe lidt på det.
Af MickDK
#343913
Jeg havde et par stykker i min 34" ultrawide monitor - så opdagede jeg at ved at knipse på skærmen mistede de grebet og fald ned i bunden. Ergo lod jeg dem være i nogle dage - tænkte at enten faldt de selv ned eller også døde de og så kunne jeg knipse dem væk. Taktikken lykkedes :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#343925
Jonassen skrev: 22. jul 2022, 22:06 Er tordenfluer et general issue for alle type skærm og TV mærker? Eller er der nogle som er bedre forseglet?
min gamle Sony 75XF8596, fik skam en edderkop i bag panelet, og man så den kravle rundt i lang tid efter den først viste sig deri. Så tordenfluer i LCD paneler er ikke det eneste. :) heldigvis sluttede dette med at den forsvandt eller døde i bunden af skærm ude af synsfeltet.
Af Jonassen
#343930
MickDK skrev: 25. jul 2022, 22:38 Jeg havde et par stykker i min 34" ultrawide monitor - så opdagede jeg at ved at knipse på skærmen mistede de grebet og fald ned i bunden. Ergo lod jeg dem være i nogle dage - tænkte at enten faldt de selv ned eller også døde de og så kunne jeg knipse dem væk. Taktikken lykkedes :)
Jeg tror ikke at de kan høre mig knipse :D