Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af barslund69
#344478
HrJensen1 skrev: 12. aug 2022, 18:41
barslund69 skrev: 12. aug 2022, 18:36 Det skal dækkes
Det har været oppe mange gange i de senere år
Det kommer da an på om forsikringsbetingelserne siger at de specifikt ikke dækker tordenfluer, ligesom visse forsikringer heller ikke dække fysiske skader, men kun elektriske skader
Det har allerede for 5-6 år siden været oppe i forbrugerklagenævnet da der dengang var nogle sager hvor div producenter/forhandler ikke vil dække
De tabte sagen i retten hvor man som forbruger ikke skal forvente bla tordenfluer i panelet.
Det er nævnt flere gange tidligere bla her på siden.
Af Beckham
#344500
Det har vel også lidt at sige hvordan producenten forholder sig? Her virker det så til at Sony er rimelig "venligt stillede" overfor Tordenfluerne. Jeg fik som sagt byttet to skærme på den baggrund.
Af HrJensen1
#344524
Beckham skrev: 13. aug 2022, 11:37 Det har vel også lidt at sige hvordan producenten forholder sig? Her virker det så til at Sony er rimelig "venligt stillede" overfor Tordenfluerne. Jeg fik som sagt byttet to skærme på den baggrund.
Det er underordnet, når det er en forsikringssag, langt ude over almindelig garanti - så har det ikke noget med producenten at gøre længere :)
Af Jonassen
#344664
Så har jeg fået svar fra værkstedet og forsikringsselskabet, TV'et er erklæret totalskadet.
Jeg kan enten vælge et andet TV hos Power, eller få pengene udbetalt.
Idet jeg kunne se at Powers udvalg af Sony TV er ret lille, har jeg valgt pengene.
Det bliver et OLED denne gang..og farvel og tak til LED, og ikke mindst til tordenfluer..
Kan se at der er også kommet tordenfluer i mit 10 år gamle Toshiba TV der står ind i soveværelset.
Af @Kenneth@
#354151
Hej har har et Hisense 65 tommer tv hbor jeg har fundet et flue midt i skærmen. Ikke en tordenflue, men jeg kan se både vinder og ben når jeg går tæt på.
Services centeret vil kontakte mig, og de skriver i mailen at services. Esøg kun dækker fejl på det.
Men en flue inde bag er da også en fejl ikke?.
Vedhæftede filer
20230925_194114.jpg
20230925_194114.jpg (2.77 MiB) Vist 1199 gange
Af barslund69
#354172
Det har allerede for 5-6 år siden været oppe i forbrugerklagenævnet da der dengang var nogle sager hvor div producenter/forhandler ikke vil dække
De tabte sagen i retten hvor man som forbruger ikke skal forvente bla tordenfluer i panelet.
Det er nævnt flere gange tidligere bla her på siden.