Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af viking
#343722
jeg fik et tilbud på et LG C2 77" på 25.600 med kalibreing og levering båret ind. err det et godt tilbud eller findes der beder til den pris ?
Brugeravatar
Af hans123
#343723
Lyder som en fornuftig pris.

Tænker du selv har undersøgt hvad de handle til generelt.

Det er et stort tv som ikke kan flyttes i alle biler så fint det er med levering
Nogle vil øffe over kalibreringen udført i butikken.

Men glæd dig til et super tv. Findes ikke meget bedre.
Af Supergris
#343725
Jeg vil mene B1 til næsten den halve pris, er et bedre bud til de fleste, da billedkvaliteten ikke ligger langt fra hinanden, men du kender bedst selv dit forhold til penge; selv ville jeg blive temmelig ked af det, hvis mit TV, til på den "gode" side af de 25 lange, gik i stykker, 4-5 år efter jeg havde købt det, som min erfaring siger mig, der desværre er en ret stor chance for, det gør...
Af jkn789
#343740
vejledere pris på 77 " C2 er 29000, Power har haft en enkelt weekend hvor de gav 25 % på alle nye 2022 LG modeller, så dit tilbud er ikke det bedste og enig med Rasmus og Supergris at du får det samme ved at købe B1.
Det mest afgørende ved C2 er en drastisk vægt reducering, da LG har brugt nyt composit materiale.
Ville personligt købe B1 og bruge differencen til køb af en professionel kalibrering i hjemmet til omkring 2500 kroner og bruge resten på ekstern lyd og Apple tv.
Af Zion
#343882
Jeg er så overhoved ikke enig med de andre. Køb altid det bedste du har råd til. C2 har en del bedre bevægelser end b1. Det er nat og dag forskel ved panoreringer, jeg blev feks så generet af det ved c9 som minder om b1, først ved c2 og g2 at Lg har fået styr på det ved cinematic motion. Shadow detail er blevet forbedret en del, lysstyrken og flere detaljer i hdr er også forbedret. Så forstår ikke en anerkendt anmelder som Rasmus anbefaler at gå ned i kvalitet i stedet for at sige bedst til prisen som b1 er. Havde uden Tvivl taget c2 ud af de to, men ventet til prisen var lidt bedre da den falder snart i pris.
#343887
100% enig
Vent til C2 eller endnu bedre G2 kommer på tilbud, de er en kæmpe upgrade i max lysstyrke.
B1 har kun 2 x 120Hz HDMI, som begge vender bagud, hvilket gør det skod at vægmontere, den ene af de porte er også den med EARC🤦.
C2 og G2 har alle 4 x 120Hz HDMI i siden/nedad 👏
#343892
Zion skrev: 24. jul 2022, 12:20 Jeg er så overhoved ikke enig med de andre. Køb altid det bedste du har råd til. C2 har en del bedre bevægelser end b1. Det er nat og dag forskel ved panoreringer, jeg blev feks så generet af det ved c9 som minder om b1, først ved c2 og g2 at Lg har fået styr på det ved cinematic motion. Shadow detail er blevet forbedret en del, lysstyrken og flere detaljer i hdr er også forbedret. Så forstår ikke en anerkendt anmelder som Rasmus anbefaler at gå ned i kvalitet i stedet for at sige bedst til prisen som b1 er. Havde uden Tvivl taget c2 ud af de to, men ventet til prisen var lidt bedre da den falder snart i pris.
Cinematic Movement blev introduceret i 2021-generationen, så det findes også i bl.a. C1. Shadow detail er blevet forværret gennem tiden pga. LG Displays løsning til at undgå blinkende skærm ved skift ud af meget lave gråtoner.

Hvis C2 kostede en smule mere, så ville det da klart være min anbefaling, men når 77" B1 koster 14.000 kroner og 77" C2 koster 25.600 kroner, så synes jeg ikke der findes argumenter for sidstnævnte. Man kan praktisk talt købe B1 nu og endnu en 77" om nogle år – til samme eller lavere pris samlet. Man kan altid vente, men C2 kommer ikke ned i dette prisniveau foreløbigt.