Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343679
Hej

Jeg har for nylig opdaget at mit tv har pænt mange døde pixels.

Billede
Billede
Billede

Jeg prøvede at skrive til philips. Men de lukkede det bare ned, og sagde at jeg kunne få det lavet mod betaling fordi garantien er udløbet.

Er der nogen der har en ide om det er selve panelet? Eller om der kan være noget indmad i tv'et som er gået i stykker, der gør at der er så mange pixel fejl lige pludselig?
#343685
Har også en masse pixels som ikke virker på mit LG B7, de er dog kun sorte når jeg har en rød skærm.
Det er helt ude langs kanten, de er ud mod alle sider.
Frygteligt meget burn in også kun på rød skærm.
Men herinde må du endelig ikke kritisere OLED, for burn in eksisterer nemlig ikke, OLED er perfekt 🤫
Der er en god grund til at rtings.com kun giver denne teknologi 2 ud af 10 i kategorien burn in, da risikoen for burn in stadig er ret stor.
Det skulle så være blevet bedre på nyere tv, men jeg skal ikke nyde noget af at skulle smide et 4 år gammelt tv ud på grund af det.
#343691
Jeg synes med fordel, du kan læse bagud, så tror jeg, du ikke på noget tidspunkt vil opleve nogle påstå, at det perfekte TV er opfundet, landet ligger bare sådan i dag, at OLED er den teknologi, hvor den bedste billedkvalitet findes.

Jeg kan oplyse, at det ikke kun er OLED, der går i stykker!

Jeg er af den overbevisning at den generelle samle og komponentkvalietet de seneste par år er faldet, i takt med konkurrencen er blevet hårdere og hårdere, hvor folk tager det for givet, at elektronik ikke må koste noget.
Et eller andet sted skal der spares, for der må jo ikke mangle noget mht. specs....

At fabrikanterne ikke ønsker at tage sagen op, hvor garantiperioden er udløbet, synes jeg ikke, de kan klandres for, så må man jo bare holde sig fra det mærke næste gang, hvilket egentlig er synd, da jeg ikke tror, det ene mærke er at foretrække fremfor det andet, og modellen vel er mere afgørende end mærket?

Selv har jeg stadig en anelse mere velvilje mod elektronik fremstillet i Japan, men i de fleste tilfælde er prisen en afgørende faktor, som jeg heller ikke selv kan se mig fritaget for...
#343711
Er der nogen der kender philips døde pixel politik ?
Jeg har prøvet at oprette en sag via min indboforsikring, da jeg har udvidet elektronik skade.
Det ligner det dækker pixelfejl, såfremt det er værre end producentens grænser.

Jeg har ikke rigtig kunne finde noget. Måske at philips tillader 0,0004% døde pixels.