Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaasx
#343514
Hej alle sammen fra Flatpanels!

Jeg har netop fået ombyttet mit LG C9 OLED (77 tommer) igennem reklamation, da denne har fået skiftet panel adskillige gange men led voldsomt af billede retention.

I min stue har jeg to store vinduer, og når jeg har set SDR content har jeg før haft udfordringer med at se billedet, da lyset har været for meget. Jeg ELSKER mit OLED når det er mørkt. I mit soveværelse har jeg et 55 CX, og det er perfekt!

Derfor spørger jeg nu:
Hvad ville i anbefale mig at købe? Jeg kiggede på QN95B i 75 tommer, da jeg har rigtig meget lys i stuen. Jeg ved bare ikke om jeg vil være tilfredsstillet.

Har også kigget på den nye S95B, men denne fås kun i 65 tommer - Ville i mene det er værd at gå ned i størrelse for bedre billede kvalitet?

Jeg sidder cirka 3 meter væk, og benytter mig af en Sonos arc til lyd + sub samt One's bagved.

Jeg håber i kan komme med nogle gode indslag for hvad der er det rigtige for mig. Hvis jeg tager til en forhandler, er det tydeligt de ikke har styr på det, men blot vil sælge hvad end de nu tjener bedst på :-)

Jeg ville selv mene jeg har ret meget styr på TV, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om QLED er noget for mig, når jeg kun kender OLED. Er der andre der har været igennem samme "dillema" ?:-)

Tak!
#343526
Jeg synes ikke det er værd at gå ned i 65" for at købe S95B. Så meget bedre er den heller ikke.

Jeg har haft mange OLED TV og "QLED" LCD TV stående side-om-side gennem tiden, og jeg mener, at forskellen er meget stor. Hvis man aldrig har haft OLED i stuen, så vil et LCD TV givetvis kunne tilfredsstille, men det er sværere at nedgradere, når man kommer fra OLED, efter min mening.

Samsung QN95B er prissat meget højt her ved lancering og får nogenlunde samme ydelse i QN95A fra 2021. De har mere lys og et bedre antirefleksfilter, men værd opmærksom på, at refleksioner fra vinduer kan skabe en regnbueeffekt i antirefleksbehandlingen. Denne regnbueeffekt kan være mere distraherende end normale refleksioner.