Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343248
Hejsa,

Jeg har et 65" LG B9 fra Januar 2020 så det er lige udenfor garanti.
Det klikker bare når jeg tænder og skærmen forbliver sort.

Jeg har dog forsikring på og får et tilskud til køb af nyt.
Jeg har 2 spørgsmål:
1: Er det gamle lige til at smide ud eller kan man få en skilling for det ved nogen der vil prøve at reparere det selv?
2: Jeg var glad for mit b9 og tænker jeg skal købe et b1 i stedet, men overvejer at gå op i 77" men hvad siger I bliver det en dårligere billede kvalitet af det extra areal eller er det fint nok?
Jeg sidder ca. 3,5m. fra skærmen

Hilsen Michael
#343265
Forsikringen burde have lavet kalkulen på om det kan betale sig at fikse indmaden, så værkstedet har sandsynligvis vurderet at nyt powerboard er for dyrt ift et nyt TV. Det vil sandsynligvis også være dyrt for en “gør-det-selv” at få noget ud af din model med mindre han har et TV med eks. defekt panel, men funktionel indmad.

Men det er da et forsøg værd at se om nogen kunne bruge delene. Hellere dét end blot at sende det til skrot, hvor ingen får noget ud af det.
#343271
Forsikringen har ikke kigget på mit tv. Jeg oprettede en sag online hos Service Center gruppen med beskrivelse af fejlen og fik nærmest med det samme et rep. tilbud på over 12.000 (Lugter af de ikke gad at have sagen)

Det svar fik forsikringen og de udbetaler så et tilskud til køb af ny skærm.

Mit tv ER i stykker, men ingen har fysisk set på det så jeg eller andre ved ikke hvad det fejler :)

Torben Rasmussen skrev: 22. jun 2022, 07:00 Forsikringen burde have lavet kalkulen på om det kan betale sig at fikse indmaden, så værkstedet har sandsynligvis vurderet at nyt powerboard er for dyrt ift et nyt TV. Det vil sandsynligvis også være dyrt for en “gør-det-selv” at få noget ud af din model med mindre han har et TV med eks. defekt panel, men funktionel indmad.

Men det er da et forsøg værd at se om nogen kunne bruge delene. Hellere dét end blot at sende det til skrot, hvor ingen får noget ud af det.
#343281
Westar skrev: 22. jun 2022, 10:01 Forsikringen har ikke kigget på mit tv. Jeg oprettede en sag online hos Service Center gruppen med beskrivelse af fejlen og fik nærmest med det samme et rep. tilbud på over 12.000 (Lugter af de ikke gad at have sagen)
Et tilbud på 12.000 lugter ikke af at nogen ikke gider at lave det - men lugter af panelfejl...
#343282
HrJensen1 skrev: 22. jun 2022, 14:58
Westar skrev: 22. jun 2022, 10:01 Forsikringen har ikke kigget på mit tv. Jeg oprettede en sag online hos Service Center gruppen med beskrivelse af fejlen og fik nærmest med det samme et rep. tilbud på over 12.000 (Lugter af de ikke gad at have sagen)
Et tilbud på 12.000 lugter ikke af at nogen ikke gider at lave det - men lugter af panelfejl...
Det er ikke til at sige eftersom der er ingen der har kikket på den - det lyder mere som et bud for et worst case rep. - så er man på den sikker side