Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343193
Hej alle. Jeg er lidt bange for jeg har købt dårligt køb tilbudet af dette tv. Er der nogen det har købt det her tv. Ved ikke om jeg skal sende det tilbage til elgiganten. Og købte et C1 65 instedet for 77.

Det jeg har læst mig frem til at lysstyrke på Er ikke særligt godt og det jeg lidt bange for jeg fortyder hvordan den kører. Og til gaming og film. Er i glæde for jeres oled b1 modellen? Mange review siger der ikke stor forskel men er bare nervøs.
#343197
Personligt ville jeg vælge 77" B1 fremfor 65" C1. Forskellen i billedkvalitet er marginal.

Det kan godt være, at nogen måler lidt lavere lysstyrke på B end C, men vi har tidligere år omvendt målt højere lysstyrke på B end C. Det kan lige så godt være panelvariation og forskellen på 100 nits i HDR er alligevel ikke afgørende når man er oppe i 700-900 nits. Det er andre parametre, som sikrer den gode billedkvalitet på disse skærme.
#343209
Jeg har et c1 herhjemme og et b1 på arbejdet.
Ser våde film og spiller Playstation på begge.
Intet springer i øjenene for mig ift styrke - intet.
HVIS jeg skulle kunne se en forskel skulle jeg have den side by side.
Nu nævner du ikke noget om at du syntes det er mørkt, men i så fald så tjek lige dine indstillinger for “eco” eks.
Dernæst så kan du stille på “oled lysstyrke” ikke almen lysstyrke, oled lysstyrke fucker ikke op i farverne som almen lysstyrke gør det.

Ydermere så er et “lyssvagt oled” simpelthen ikke et rigtigt ord.
Oled er ikke til mørke rum alene og et tv der kun kan bruges i huler.
Det er simpelthen en forkert antagelse og noget man har fundet på i markedsføringen af lcd og andre teknikker.
Eneste scenarie hvor jeg istedet ville overveje lcd ville være hvis mit tv skulle stå udenfor i solen.
De kan da gå højere op i lysstyrke, men de kan tilsvarende ikke lave sort.
#343210
bromberg skrev: 18. jun 2022, 07:59 Jeg har et c1 herhjemme og et b1 på arbejdet.
Ser våde film og spiller Playstation på begge.
Intet springer i øjenene for mig ift styrke - intet.
HVIS jeg skulle kunne se en forskel skulle jeg have den side by side.
Nu nævner du ikke noget om at du syntes det er mørkt, men i så fald så tjek lige dine indstillinger for “eco” eks.
Dernæst så kan du stille på “oled lysstyrke” ikke almen lysstyrke, oled lysstyrke fucker ikke op i farverne som almen lysstyrke gør det.

Ydermere så er et “lyssvagt oled” simpelthen ikke et rigtigt ord.
Oled er ikke til mørke rum alene og et tv der kun kan bruges i huler.
Det er simpelthen en forkert antagelse og noget man har fundet på i markedsføringen af lcd og andre teknikker.
Eneste scenarie hvor jeg istedet ville overveje lcd ville være hvis mit tv skulle stå udenfor i solen.
De kan da gå højere op i lysstyrke, men de kan tilsvarende ikke lave sort.



Da jeg havde købt det så gik jeg ned i elgiganten igen og kigge på dem begge. Jeg følte jeg som om b1 var lidt mørker når man så på det i billede. end c1 jeg har ikke pakke fjernsynet ud endnu. er bare bange for den er for mørkt end c1. er bare nervøs den er for mørk når man ser det samme som i elgiganten. jeg sidder ikke i nærheden af solen den er ikke bagved så den skinner ind fjernsynet
#343214
BloodySpike skrev: 17. jun 2022, 09:30 Hej alle. Jeg er lidt bange for jeg har købt dårligt køb tilbudet af dette tv. Er der nogen det har købt det her tv. Ved ikke om jeg skal sende det tilbage til elgiganten. Og købte et C1 65 instedet for 77.

Det jeg har læst mig frem til at lysstyrke på Er ikke særligt godt og det jeg lidt bange for jeg fortyder hvordan den kører. Og til gaming og film. Er i glæde for jeres oled b1 modellen? Mange review siger der ikke stor forskel men er bare nervøs.
Det er et supergodt TV du har købt, og så endda i 77 tommer. Vi er helt sikkert mange der er misundelige. Når du får det sat op og justeret ind, så skal det nok blive godt. Mit næste TV bliver også et OLED i 77 tommer. God fornøjelse med det :)