Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dæncker85
#343082
Hej med jer.

Jeg har fået skaffet mig en ps5 og vil bruge den til både film og spil, men jeg vil høre om jeg får nogen nævneværdig opgradering ved at anskaffe mig et 4k tv?
Jeg køre med et gammelt pioneer kuro plasma 50" (5090h) og sidder 3,5 meter fra tv'et. Pga min vægs størrelse had jeg ikke plads til et større tv. Måske 55" lige kan være der, men så er det også max. Jeg ved godt at oled og hdr kan give opgraderinger, men lige nu er jeg bare nysgerrig på opløsningen.

Pft!
Af bulk
#343102
udover du vil spare 2/3 af strømforbruget ... et lg 55 oled b1 er lige samme bredde som dit

faktisk lige et par mm mindre i bredden ... der står 1228 mm (bredde) ... dit har jo den store
sorte malerramme udenom. Og du vil jo os spare en del på strømmen.

plus du os lige får 120hz panel... det er vist kun winwin
Af Dæncker85
#343103
Tak for artiklen Axlon, det kunne jo ikke beskrives bedre!

Havde ikke tænkt på det med rammen bulk. Du har jo ret i at oled billedet går ud til kanten. :)

Jeg må få sparet op til et oled. En kontorstol kunne måske også bruges i ny og næ hvis jeg fik lyst til at game tættere på ;)
Af allo
#343104
spil (et 4K tv vs. dit plasma tv): en opgradering

film (et 4K tv vs. dit plasma tv): kommer an på hvilke film/hvilken opløsning du taler om når du siger 'film'...dvd, flow tv: ikke penge værd; 4K: den er givet :-)

almindeligt SDR, HD indehold, sport og motion: stadigvæk bedre på dit plasma tv end på et 4K tv (dette hører med til teknologien...)
Af lennon
#343108
Jeg kom fra topplasma til OLED,og synes overall billedoplevelsen har fået et gevaldigt løft. Også når vi snakker sport,SDR og HD . .