Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kadaverfreak
#342993
Hej

Jeg står og skal have et Oled Tv men må indrømme jeg er i tvivl om hvilken jeg skal vælge så håber i kyndinge flatpanels brugeren kan give mig lidt råd.
Det står mellem et 77" B1 eller et 65" C1 ( ca samme pris lige nu)
Det vil blive brugt til gaming og film, men kan ikke finde ud af om C1 er det bedre at skulle vælge et mindre tv

Hvad tænker i :)
Tak for hjælpen på forhånd
Af aalb1970
#342995
C1 er bedre til HDR (højere lysstyrke) og har også en lidt bedre billedprocessor, hvilket tilsammen giver en lidt bedre filmoplevelse.
Af Ghidora
#342996
Du vil få mere ud af et større TV efter min mening!

65" C1 koster ca. 10.000 kr
77" B1 koster ca. 14.000 kr.

Så hvis prisforskellen ikke er noget problem for dig og du har pladsen til 77" så ville jeg selv vælge det!

Tror de færreste vil kunne se forskel på billedkvaliteten og alle billedbehandlings funktionerne skal jo alligevel bare deaktiveres ;)
Af bromberg
#342999
Jeg har et c1 i hjemmet og b1 på jobbet og billed kvaliteten er temmelig ens.
Dog syntes jeg smartdelen er mere stabil på c1.

Hvis ikke det var for at jeg ville bruge en beoremote til styring havde jeg taget b1 i sin tid, så ja jeg havde taget b1 77"
Af Supergris
#343002
aalb1970 skrev: 8. jun 2022, 11:37 C1 er bedre til HDR (højere lysstyrke) og har også en lidt bedre billedprocessor, hvilket tilsammen giver en lidt bedre filmoplevelse.
Disse mindre forbedringer vil blegne set i forhold til den betydeligt større skærm, hvis man ønsker den bedste filmoplevelse!

Trådstarter, hvilke priser regner du med?
Som jeg kan se det, koster 65" LG C1 knap 10.000 kr. og 77" LG B1 knap 14.000 kr., hvilket jeg ikke vil kalde ca. samme pris...

Egentligt vanvittigt at priserne kan bevæge sig så meget, som det er tilfældet, så hvis man kan "nøjes" med sidste års model, og husker at tjekke prisen hos de forskellige forhandlere, er der mange penge at spare, hvis man alligevel er på udkig efter et nyt TV.
Elgiganten tager f.eks. 26.000 kr. for et 77" LG B1, så det kan godt betale sig at tjekke priserne på forhånd, inden man kører ud og køber nyt!

Deres OUTLET-priser er også ofte helt hen i vejret.
Som regel er der ikke meget at spare, men i øjeblikket koster nogle af deres OUTLET-TV, f.eks. C1, mere end de koster fra ny.
77" C1 OUTLET koster det samme (28.499 kr.), som C2 koster fra nyt, hvor et nyt C1 koster 1500 kr. mere end C2, altså 29.999 kr...