Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LowDog
#342912
Hej

Fristet lidt af tilbudsguiden kan jeg se LG B1 77" OLED er på tilbud til 14k.

Jeg har i dag et Sony KD75XF9005 som egentligt gør det super fint og som jeg ikke ser nogen grund til at skifte PÅNÆR at jeg gerne vil have komplet sonos surround (eller måske Sennheiser Ambeo er lidt i tvivl her endnu) og her har jeg ikke E-Arc. Dertil må LG'et vel også være bedre billedkvalitet?

Jeg har tidligere læst at OLED har problemer med Burn in. Jeg bruger mit TV som PC skærm (koblet op på en Mac Mini) og det er herfra al brug foregår, dvs. streaming osv. er fra Mac'en. Det vil også sige at jeg kører rundt i browser xx antal timer om dagen. Er der øget risiko for burn-in ved dette brug så ?

Er LG B1 det rigtige valg til prisen og brugen, eller er der andet i ville kigge på som kan understøtte diverse atmos tilslutninger og hvad der ellers er lidt fremtidssikret, i nogenlunde samme prisleje og større end 75" (er lidt fesent ikke at opgradere til større størrelse, så vil gerne over 75" :D ) med samme billedkvalitet eller blot bedre end mit nuværende Sony? Af tilslutninger udover, hvilket lydsystem jeg får valgt, skal der blot kunne kobles en PS5 op også - og så naturligvis min Mac Mini.