Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#342801
Hanga skrev: 30. maj 2022, 19:36 Så er Vincents review oppe... og den er særdeles positiv.
En firmware opdatering har rettet "fejlen" med lysstyrken.
Fedt, det var da imho også torskedumt at smide et helt potentielt kundesegment på gulvet nu man endelig havde et panel at gøre godt med i forhold til dettte og en ordentlig profil med near-reference at arbejde ud fra var alt det ville kræve - så fedt at man med film-maker mode nu også bliver i stand til at kunne vælge QD-OLED Samsung TV hvis man går op i billedkvalitet - og samtidig måske endog gerne vil spare nogle penge i forhold til konkurrenterne.
George1 skrev: 30. maj 2022, 19:56 Nå så er der mange der bliver kede af det.
Man skal være mærke-fanboy for at være ramt af den slags primitive sort/hvide tænkning, hvad enten det er for eller imod. For de fleste af os er det glædeligt at se Samsung melde sig ind i High-end billedkvalitetsmarkedet efter nærmest efterhånden årtiers ørkenvandring. Det kan de takke udviklingen af QD-OLED for og det at de ENDELIGT har opgivet at satse på det rædsomme QLED uden diskret og høj pixelkontrast.

Det er kun os alle til gavn at der er så mange som muligt til at konkurrere om at lave de bedste produkter!
MickDK skrev: 30. maj 2022, 20:48 Personligt er jeg lidt ligeglad. Jeg ville faktisk have overvejet det hvis det kunne fås i størrelser > 65" da jeg alligevel kører med en ATV4K box og derfor ikke skal døje med deres menuer. Men de har jo stadig ikke fået snøvlet sig sammen til at tilbyde Dolby Vision i deres TV og det er et no-go for mig.
Et ATV ville ikke have løst lysproblemet, det havde været det samme hvad enten signalkilden var intern eller ekstern. Der er alene firmwareopdateringen der har fikset det. Og hvad angår Dolby Vision, så er det imho overrated, andre features er imho langt vigtigere, herunder korrekt EOTF og f.eks. det at man [endnu] ikke kan blive fri for overscan, hvordan der opskaleres og man ikke kan slå tonemappingen fra og udnytte HGiG ifbm. med spil. ...Men INTET TV er jo perfekt.
Senest rettet af TBC 30. maj 2022, 22:07, rettet i alt 1 gang.
#342803
TBC skrev: 30. maj 2022, 21:33Et ATV ville ikke have løst lysproblemet, det havde været det samme hvad enten signalkilden var intern eller ekstern. Der er alene firmwareopdateringen der har fikset det. Og hvad angår Dolby Vision, så er det imho overrated, andre features er imho langt vigtigere, herunder korrekt EOTF og f.eks. det at man [endnu] ikke kan blive fri for overscan og man ikke kan slå tonemappingen fra og udnytte HGiG ifbm. med spil. ...Men INTET TV er jo perfekt.
Nej, den er jeg med på. Hvad jeg mente var at selvom de nu har rettet "fejlen" så ville jeg alligevel ikke overveje deres QD-OLED pga manglende Dolby Vision ;)