Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danishram
#342721
Mit elskede plasma st60 65 tommer afgik ved døden for to uger siden, og jeg løb ud og købte mig en erstatning i et Panasonic Pz980 også i 65”
Overordnet set er jeg meget tilfreds med købet og billedkvaliteten ved uhd film straight up lækker.
Sd tv og lav bitrate sport lader meget tilbage at ønske, men det kan skærmen ikke gøre for 😊
Det er dog et problem som jeg håber en af jer kan hjælpe mig med: når min søn spiller fifa på playstation(ps4) kommer der nogle gange en mystisk billed artefakt. Den kan bedst beskrives som en rullende gennemsigtig bjælke nederst på skærmen, lidt ligesom når man bevæger et forstørrelsesglas henover tekst i en bog, dog uden forstørrelses effekten- hvis det giver mening. Det forekommer kun når der spilles playstation.
Er der en indstilling jeg uforvarende har slået til eller som skal slåes fra?
#342722
Prøv at slå 'Intelligent Frame Creation' fra på den HDMI-port, som spilkonsollen er tilsluttet. Altså tænd spilkonsollen, skift hen på den rigtige HDMI-port og find indstillingen i menuen.

Det er Panasonics motion-system, som forsøger at udregne ekstra billeder til at lægge ind i billedstrømmen.