Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wintherst
#342632
Hej

Jeg var i power i dag for at købe mig et nyt TV. Mine krav var ikke så store. 55” og et godt og “glidende” billede. Max 10.000

Vi endte så med at stå og kigge på et Samsung QN92A hvilket jeg synes stod knivskarpt. Det kostede dog 14.000 men jeg fik afvise at det nok bliver sat ned til juni.

Efterfølgende har jeg så været inde og kigge på nettet efter jeg kom hjem, og ser at der også er en QN95A model.

Er der nogle der kan fortælle mig forskellen på disse to?

Hvis i har et bud på en “bedre” skærm til de 10.000 kr må i også gerne byde ind med det.

Pft Stefan
Af lennon
#342647
Oplevelser og sammenligninger i butik er dybest set ubrugeligt - hvis vi snakker billedkvalitet. Find i stedet nogle seriøse test-sites som feks Flatpanels.
Reference billedet har i mange år ensidigt været opnået på LG’s OLED teknologi (bla LG,Philips,Sony,Panasonic . .) - og det er også PT bedste billed-performer til 10k .
Samsung har indtil iår udelukkende tilbudt LCD i forskellige varianter. De kan have nogle fordele mht lysoutput og burn-in , - men når altså ikke op på OLED’s niveau mht overall billedkvalitet.
Det "glidende billede" er som udgangspunkt mere afhængig af kildesignalet end af selve TV’et .
Af Wintherst
#342651
Jeg blev fortalt i power at OLED vil “brænde” ud over 3-5 år. Og da jeg skifter Tv ca. hvert 7-8 år, valgte jeg OLED fra.. Er dette korrekt forstået?