Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grand
#342524
Hej alle

Jeg har brug for et godt råd fra folk der ved meget mere om det her end jeg gør.
Jeg skal bruge en 75" skærm, der kan tåle at køre 24/7, med mere eller mindre statisk billede, uden at lave burn-in osv.
Hvad er jeres bedste bud på sådan en, hvis man ikke skal tage højde for strømforbrug?
Som udgangspunkt er alle prislejer i spil, men value vægter selvfølgelig altid højt.

På forhånd tak :)
Af HrJensen1
#342565
Ingen almindelige fladskærmen kan klare det - man skal over i nogle professionelle skærme. Og så pointene at det er 24 timer i døgnet at skærmen skal køre.Der findes nemlig såkaldte 18/6 skærme, som bruges steder, hvor de slukket om natten - og sådan en kan ikke klare dit behov, da den bliver brændt ud meget hurtig.
Brugeravatar
Af hans123
#342569
Man kan gamble og købe en billig LCD skærm og lade holde så længe den kan,

Har her på arbejdet en stor info skærm der kører på 3. år 24/7/365 Bare billigste Samsung i indkøb.

Og den bliver bare skiftet når den brænder ud Det gættede vi var billigste løsning over en 5-6 år periode
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#342601
Nu nævner du ikke noget om budget, men uanset hvad vil levetiden forlænges betragteligt hvis der skrues ned for lysstyrke og kontrast og skærmen kan få ekstra køling med et par små blæsere rette mod de sider hvor tv'et vil udsende mest varme.

Husk lige på at elforbruget kan være en faktor man ikke bør overse i disse tider med høje energipriser.
Af Supergris
#342602
Hvis skærmen skal bruges professionelt, har skærmens potentielle længere levetid, vel kun sekundær betydning; det nytter ikke, at skrue så meget ned for lyset på skærmen, at formålet ikke bliver ordentligt opfyldt.

Hvis det ender med indkøb af en skærm til professionel brug, er jeg ret overbevist om, der i skærmens opbygning allerede er taget højde for den nødvendige køling.
Ved disse produkter, kan en lille smule støj fra evt. indbyggede blæsere, bedre accepteres, end hvis det drejer sig om en skærm beregnet til stuen derhjemme, hvor bevægelige dele (risiko for uønsket støj) helst undgås...