Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KasperP1
#342456
Hejsa
Jeg har for under en måned siden købt mit første Oled fjernsyn, et LG G1.

Nu har jeg så opdaget at der er en svag, bred, lyserød diffus stribe ned i hele Venstre side af skærmen. Det ses selvfølgelig tydeligst ved helt hvid skærm men nu lægger jeg osse mærke til det når jeg ser film.

Mit spørgsmål er, om det er hvad man kan forvente af et Oled fjernsyn eller om det er en fejl jeg kan/skal reklamere over?
Har andre oplevet det?
Af lennon
#342461
“Tint" i forskellige farvevarianter var et udbredt panelproblem i de første OLED generationer, men er mig bekendt heldigvis noget sjældnere nu om dage. Som andre siger, så skal det byttes . .
Af Beckham
#342473
Må indrømme jeg har MEGET svært ved at se det. Har endda prøvet på flere forskellige enheder. Er det noget som generer når du rent faktisk ser noget? En ombytning er selvfølgelig noget du kan overveje, men vær også opmærksom på at det jo kan være lidt et lotteri med de paneler.
Af lennon
#342474
Det er sværere at fotografere end at se . Jeg havde yellow tint på mit første LG og benyttede returretten. Det var tydeligst i sekvenser med sne, men misfarvede også grønsværen en anelse i siderne når jeg så fodbold . .
#342475
Må indrømme jeg har MEGET svært ved at se det. Har endda prøvet på flere forskellige enheder. Er det noget som generer når du rent faktisk ser noget? En ombytning er selvfølgelig noget du kan overveje, men vær også opmærksom på at det jo kan være lidt et lotteri med de paneler.
Ja det er heller ik ret meget. Og jeg kunne sikkert leve med det, hvis fjernsynet var 4 år gammelt.
Men når der er tale om en topmodel af et fjernsyn, så har jeg en forventning om alt er 100% okay.
Jeg tror min konklusion er jeg levere det tilbage. Kunne godt tænke mig et magen til igen, men hvis det her er hvad man kan forvente af Oled så ved jeg ikke om jeg tør.
Af lennon
#342477
KasperP1_ Jeg tror såmænd ikke OLED er mere disponeret for panelfejl end LCD . Ingen af teknologierne er fejlfri .Tint er ikke noget man kan "forvente", men noget man kan risikere, ligesom døde pixels, blooming osv osv . .
Af jng
#342480
Beckham skrev: 14. maj 2022, 10:29 Må indrømme jeg har MEGET svært ved at se det. Har endda prøvet på flere forskellige enheder. Er det noget som generer når du rent faktisk ser noget? En ombytning er selvfølgelig noget du kan overveje, men vær også opmærksom på at det jo kan være lidt et lotteri med de paneler.
Hvis man, når man anskaffer et nyt produkt, uanset om der er tale om et fjernsynsapparat, et køretøj eller noget helt tredje, bruger mere tid på at lede efter “fejl” i stedet for at glæde sig over produktet, så finder man selvfølgelig noget at brokke sig over.
Af purtsak
#342483
Har prøvet engang at min højtaler stod for tæt på men det var på et plasma tv ved ikke om det det eller om det er elemineret idag men du kan da lige prøve de står jo tæt på ligner det og hvis det stadig genere havde jeg os prøvet på at få det byttet