Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Machina
#342380
LG G1 55" står nu til 9.999 kr. og det synes jeg umiddelbart er en god pris. Det skal hænge på en væg, hvor der ikke er forstyrrelser fra sollys, så nu vil jeg prøve et OLED TV.

Inden jeg går ud og køber det, så vil jeg lige høre herinde, om der er noget jeg skal være opmærksom på i forhold til modellen? Giver det mening at give 9.999kr. for et TV, der udkom sidste år?
Af Ghidora
#342381
Man kan altid vente på næste års model og få noget der er bedre... sådan vil det altid være!

Men det er et godt tidspunkt at handle på nu!

Du får et rigtig godt TV til de penge, men du giver nok ca. 3-4000 kr. ekstra for designet fremfor et B1 eller C1 som har tilsvarende billede kvalitet!
Af Machina
#342383
Tak for svaret. Ja man kan altid købe sig fattig i nyere teknologi :) Designet kan jeg rigtig godt lide og prismæssigt tænker jeg at et C1 og et vægbeslag nok havner på nogenlunde det samme som et G1 alligevel. Men altså umiddelbart et stabilt TV?
Af Ghidora
#342384
Helt bestemt!

Jeg var selv tæt på at købe G1 65" men syntes 50% ekstra i pris var for meget kun for design.
Brugeravatar
Af KimKaos
#342386
Jeg var tæt på at købe det - men besluttede at vente til i år så jeg kunne kikke på det nye G2 med heatsink og så sammenligne det med Sonys QD-OLED A95K og Samsungs QD-OLED S95B - som det ser ud nu så bliver det et af de 3 jeg vælger
Af Ghidora
#342387
Ja enten skal man købe sidste års model nu eller de nye modeller til Black Friday.
Af kamikazedk
#342388
KimKaos skrev: 9. maj 2022, 13:38 Jeg var tæt på at købe det - men besluttede at vente til i år så jeg kunne kikke på det nye G2 med heatsink og så sammenligne det med Sonys QD-OLED A95K og Samsungs QD-OLED S95B - som det ser ud nu så bliver det et af de 3 jeg vælger
Med heatsink, hvad vil det sige? Jeg går også og er ret lun efter en G-model, efter de er faldet ret drastisk i pris de seneste år. Nåede desværre ikke at slå til på 65" GX da den var nede i 12.000 :s
Af lennon
#342389
Heasink er vel den ekstra køling, som LG har implementeret i nyeste model for at minimere burn-in riskoen yderligere. Jeg ville nu ikke være bekymret for burn-in, da de sidste årgange i forvejen er meget resistente .
Af jkn789
#342390
Du kan læse mere om forskellen mellem G1 og den nye G2 her https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1645010767
I øjeblikket koster G2 i 55 tommer 17999 med 1500 kroner i cashback =16500, og har været på weekend tilbud hos Power til 13500 i sidste weekend.
Så har du et sammenlignings grundlag.
Brugeravatar
Af KimKaos
#342391
kamikazedk skrev: 9. maj 2022, 14:30
Med heatsink, hvad vil det sige? Jeg går også og er ret lun efter en G-model, efter de er faldet ret drastisk i pris de seneste år. Nåede desværre ikke at slå til på 65" GX da den var nede i 12.000 :s
Jeps de har redesignet G-modellen og smidt en heatsink på - det skulle give bedre køling hvilket skulle betyde at de nye paneler kan blive endnu mere lyse end G1 uden burn-in og alt det snavs

Og det er årsagen (plus QD-OLED) at jeg stoppede mig selv på vej ud af døren (helt bogstaveligt så stod jeg nede på gaden og var på vej i Power) og besluttede at vente til i år
jkn789 skrev: 9. maj 2022, 14:52 Du kan læse mere om forskellen mellem G1 og den nye G2 her https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1645010767
I øjeblikket koster G2 i 55 tommer 17999 med 1500 kroner i cashback =16500, og har været på weekend tilbud hos Power til 13500 i sidste weekend.
Så har du et sammenlignings grundlag.
Og venter man til efteråret så kommer G2 55" under 10K vil jeg tro
Af Ghidora
#342392
Selvfølgelig er G2 da lidt bedre men tror ærlig talt ikke det er noget de fleste vil bemærke...

Man ja den vejer en del mindre, har heatsink og den nye processor. så det skulle være et år hvor der er flere forskelle end mellem tidligere generationer fra år til år.
Af Machina
#342393
Står med et TV med halv skærm, så kam ikke rigtig vente til efteråret :D
Brugeravatar
Af KimKaos
#342394
Så er det bare at finde pengene frem og nap det G1 - du vil ikke blive skuffet
Af lennon
#342395
G1 er et fremagende TV fra allerøverste hylde, - og bliver jo ikke dårligere af at der kommer en afløser . .