Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#342266
Hej alle.

Jeg er ved at skifte mit OLED 55 AJ90 ud, med et andet mærke, end Sony, grundet deres låsning af billedeprofiler under PS5 afvikling. Udover det har jeg aldrig været blæst bagover ift billedekvalitet på Sony’en.🤮 og så til den pris!!!

Jeg er i dialog med HiFi-Klubben, om at tage tv’et tilbage, grundet Sony’s valg om låsning af billedeprofiler. Måske vil de evt. bytte til noget andet. Afventer deres endelig svar.

Iknow QLED ‘s sort kvaliteter, i forhold til OLED, men er også blevet bekymret over mit forbrug i forhold til Burn-In. Gaming, fodbold mm.

Hvad er den store forskel på 90A, og 90B? Og er der noget som ikke er Oled, som er bedre? Det skal være 55” Syntes jeg har læst, at Q90B lider af meget Blooming.

Jeg kan godt lide pangfarver, og elsker meget kontrast.

Har i nogle bud, på hvad jeg skal vælge?😎
#342267
Jeg tror, at du vil finde QN90A en markant nedgradering ift. Sony A90J. I Europa er den med IPS LCD-panel hvilket vil sige dårlig kontrast. Vær også opmærksom på, at når en spilkonsol detekteres vil zone-styringen blev reduceret til et minimum for at minimere signalforsinkelsen, så det du betaler for (zone-styringen) reelt tages ud af ligningen sammen med spil.

QN90B er efterfølgeren.

Hvis du vil have et bedre LCD TV (med VA LCD) panel, så skal du op i QN95A (eller QN91A-QN94A). Samme forhold gælder mht. zone-styring. Du får bedre kontrast og pang-farver, men du kommer ikke udenom synlig blooming. Se vores test her: Test: Samsung QN95A 'Neo QLED'

Jeg bruger selv et OLED TV udbredt til konsolbrug og fodbold.

Har du overvejet LG B1 eller LG C1? Her kan du bruge VRR og Spil-tilstand "ovenpå" de andre billedprofiler (Dynamisk, Standard osv), så du kan køre med den type farver og billedredigering, du måtte ønske.
#342270
Rasmus;

Tak for svar
Jeg er bevist gået udenom de tv der har one Connect boks, fordi de blev varme, og summede. Ved du om det er blevet løst.? Sidst jeg oplevede det var Q95T modellen. Q90B, er det også IPS panel så?

Havde overvejet LG, men Hifi-klubben forhandler kun Sony eller Samsung, og de vil sikkert ikke udbetale pengene, efter 6 måneder.
#342273
Ok
S95B lyder også interessant. 😎

IPS panel, vil jeg ihvertfald ikke have. Må først lige hører hvad hifiklubben kommer frem til, men er sgu også ked af, at jeg ikke er blevet tilfreds med Mit AJ90. Prøvede faktisk også at sælge det herinde. Lidt synd, at så dyrt et tv ikke er tilfredsstillende for mig.