Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#342243
Nogle betragtninger herfra:
- Android TV opdateres typisk til en eller flere af de næste "store" versioner efter køb af TV'et. Omvendt starter Android TV typisk et par generationer bagud (typisk Android 10 eller Android 11 pt.)
- Tizen opdateres ikke til nye versioner efter køb. Dvs. at 2023-udgaven af Tizen forbeholdes 2023 Samsung Smart TV.
- Brugerfladen er nok smag og behag, men vær opmærksom på, at Tizen skifter til fuldskærm i 2022 (det kigger vi snart på i vores anmeldelser), så tidligere erfaringer er ikke længere gyldige. Android TV har også anden brugerflade i Google TV udgaven (Sony og TCL i år, Philips m.fl. næste år).
- Android TV har tæt integration til Android-økosystemet med Chromecast, Assistant og smart home-styring, Stadia, Google Play-bruger, filmleje osv. Der er ikke på samme på integration hos Samsung og Tizen (de har SmartThings, men det er ikke så stort).
Af Supergris
#342248
Jeg mener ikke, man skal vælge TV efter hvilket styresystem, der bliver brugt til deres "smartdel", da det er en sekundær funktion, hvor der findes eksterne løsninger, der i de fleste tilfælde gør et bedre job.

Alle fungerer med de mest gængse og basale apps, med et par enkelte svipsere ind imellem, så i bund og grund er det mest vanens magt, der bestemmer, hvad folk synes er bedst.

I mange tilfælde bliver det ikke opdateret mere end et par år frem i tiden; ikke ensbetydende med at alt stopper med at virke, men i denne henseende synes Android at være mere fremtidssikret...
Brugeravatar
Af bbplayer
#342256
Supergris skrev: 3. maj 2022, 15:50 I mange tilfælde bliver det ikke opdateret mere end et par år frem i tiden; ikke ensbetydende med at alt stopper med at virke, men i denne henseende synes Android at være mere fremtidssikret...
LG har været flinke til at opdatere mit C6 tv, De opdaterede firmware for at få Disney+ til at fungere, så de kan da godt følge med på nogle områder. Men nej, WebOS kommer vist ikke videre efter den version man køber med.

Android er nu heller ikke så flinke med Android vX.x , der er flere låst på 8 og 9 , min Sony skærm fik aldrig mere end 9, før de stoppede support der. De får apps og interface men selve grundstenen kommer ikke op på 10/11/12. Der skal man vist købe nyere tv igen fra Sony.
Brugeravatar
Af dengladeenhjrning
#342259
Jeg ville vælge tv ud fra billede og udsende på tv, også købe et Apple tv til det smarte.
Apple tv er så smart at man kan betjene det med fjernbetjeningen til tv’et