Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af slah77
#341926
Jeg skal købe et nyt fjernsyn, og min plan var at købe LG C1 (55), men da jeg stod ude i Elgiganten fortalte han mig at jeg kunne få det nye QNED816 til samme pris (8500,-).

Jeg har dog ikke den store erfaring med de teknikker der ligger i skærmene, så jeg ville høre herinde om der er nogen der kan fortælle mig hvad der er "bedst" (subjektivt - jeg ved det :))

Fjernsynet bruges primært til 4Kfilm og Bluray (med PS5 som afspiller), og lidt gaming (igen PS5). Mht lyd bruger jeg fjernsynets lyd, så det er begrænset hvos stor betydning de forskellige lydformater har for mig pt. Når jeg engang flytter og kan sætte min reciver til fjernsynet har jeg en Marantz SR7011.

Jeg var rimelig opsat på OLED, fordi der netop er ret stort problem med dimming på mit aktuelle fjernsyn, så jeg havde set frem til især at få det problem løst, MEN det skulle tilsyneladende være lige så godt på de nye QNED?

Hvad skal jeg gøre :)?
Af slah77
#341928
Det var også mit indtryk (ud fra hvad jeg kunne Google hurtigt i butikken), at oled er langt bedre end qned, men ekspedienten var insisterede ! Hans argument var at c1 er en 2021 model og qned816 er 2022 modellen som LIGE er kommet - og dermed bedre end sidste års oled (fordi den "gamle" teknologi fra sidste år er udfaset).

Hvis ingen andre herinde har andre holdninger så køber jeg C1 i morgen 👍
Af Beckham
#341930
Tror du får meget svært ved at finde nogle herinde som vil sige at du skal købe QNED fremfor OLED. Desværre er der ofte lidt for meget fokus på avance hos sælgerne hos bl.a. EG.
Af PeterD
#341932
Måske Konkurrencestyrelsen lige skulle kigge nærmere på det snart hvad 20 årige samarbejde mellem Elgiganten og Samsung vedr. salgsmetoder?

Men så ville Samsung jo ryste i bukserne, og det går vel ikke.

Næsten uanset hvad du kommer ind for at købe, vil sælgerne meget gerne have at du går ud med et Samsung produkt.. :)

De ærger sig sikkert stadig gule og blå over at de ikke hoppede med på OLED vognen med LG.

OLED er på mange måder det valg du bliver glad for uanset hvor mange floskler sælgerne sender din vej og hvor overbevisende de lyder. De vil bare have flere penge i deres egne lomme.
Brugeravatar
Af Huleboer
#341946
Du kunne lave en leg ud af det, og prøve at lade sælge overtale dig, og bare æde hans argumenter råt, for så til sidst at sige "Jamen det lyder fremragende. Tak for din kompetente vejledning. Jeg vil på den baggrund gerne købe C1'eren"
Af Rasmus Frederiksen
#341951
PeterD skrev: 25. apr 2022, 05:57 Måske Konkurrencestyrelsen lige skulle kigge nærmere på det snart hvad 20 årige samarbejde mellem Elgiganten og Samsung vedr. salgsmetoder?

Men så ville Samsung jo ryste i bukserne, og det går vel ikke.

Næsten uanset hvad du kommer ind for at købe, vil sælgerne meget gerne have at du går ud med et Samsung produkt.. :)

De ærger sig sikkert stadig gule og blå over at de ikke hoppede med på OLED vognen med LG.

OLED er på mange måder det valg du bliver glad for uanset hvor mange floskler sælgerne sender din vej og hvor overbevisende de lyder. De vil bare have flere penge i deres egne lomme.
Ovenstående 'rant' om Samsung finder jeg lidt sjov og forfejlet, da QNED816 så vidt jeg ved også er produceret af LG - ikke Samsung........

Modelmæssigt er der dog ingen tvivl om at du bør vælge C1.

Mvh
Rasmus
Brugeravatar
Af KimKaos
#341959
Rasmus Frederiksen skrev: 25. apr 2022, 10:56
PeterD skrev: 25. apr 2022, 05:57 Måske Konkurrencestyrelsen lige skulle kigge nærmere på det snart hvad 20 årige samarbejde mellem Elgiganten og Samsung vedr. salgsmetoder?

Men så ville Samsung jo ryste i bukserne, og det går vel ikke.

Næsten uanset hvad du kommer ind for at købe, vil sælgerne meget gerne have at du går ud med et Samsung produkt.. :)

De ærger sig sikkert stadig gule og blå over at de ikke hoppede med på OLED vognen med LG.

OLED er på mange måder det valg du bliver glad for uanset hvor mange floskler sælgerne sender din vej og hvor overbevisende de lyder. De vil bare have flere penge i deres egne lomme.
Ovenstående 'rant' om Samsung finder jeg lidt sjov og forfejlet, da QNED816 så vidt jeg ved også er produceret af LG - ikke Samsung........

Modelmæssigt er der dog ingen tvivl om at du bør vælge C1.

Mvh
Rasmus
Nu må du ikke ødelægge PeterD´s daglige "Jeg hader Samsung"-hissy fit med noget så simpelt som fakta :D

Og hvad fanden skal staklen nu gøre hvor det viser sig at Samsung tilsyneladende (hvis man skal tro de mange der har kikket på de nye QD-Oled skærme) har begået noget nær det perfekte

Jeg har sat alt på standby og afventer den endelige dom før jeg beslutter om jeg skal kikke på et G2 eller Sony A95K/Samsung S95B til efterårets udsalg
Af Ghidora
#341962
KimKaos skrev: 25. apr 2022, 12:52 Jeg har sat alt på standby og afventer den endelige dom før jeg beslutter om jeg skal kikke på et G2 eller Sony A95K/Samsung S95B til efterårets udsalg

Jeg har det lidt på samme måde, omvendt ved jeg ikke om jeg tør være first mover på en helt ny type display. men det bliver godt nok rost helt vanvittigt meget!

Mit problem er så også at jeg mangler et fjernsyn pr. 1/6... så det gør det lidt sværere at vente til efteråret ;)