Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#341918
Hejsa

Jeg har pt en PS5, men jeg har ikke sonos arc eller B1. Jeg overvejer dog at købe B1 i dag da den er på tilbud til 8999 kr i 65 tommer. Jeg vil dog helst have haft C1, men jeg nægter at giv 12000 kr for den, når den har været til salg på black friday til 8888.

Den store forskel jeg umiddelbart kan se på de to (ret mig gerne hvis jeg tager fejl) er at B1 har 2 HDMI porte imod C1's 4 porte.
Jeg er dog i tvivl om det bliver for lidt, hvis man skal tilslutte en PS5 og sonos arc, og evt en sub woofer og nogle andre højtaler bagefter i fremtiden. Jeg ved ikke om sub wooferen kræver man bruger HDMI?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at besvar disse spørgsmål.

Jeg kommer nok aldrig til at købe en UHD afspiller, da jeg køber alle mine film igennem itunes, og kommer til at bruge appen som er på TVet til at afspille filmene med.

Hvis I har hørt en fugl synge om at C1 falder i pris, så må I da også gerne sige til :D
#341937
Det er korrekt, at B1 kun har 2x HDMI 2.1 porte, hvoraf den ene også bruges som HDMI ARC/eARC, altså den port som Sonos Arc og andre lydsystemer skal tilsluttes. Dermed står man tilbage med 1x HDMI 2.1 hvis man vil have 4K 120Hz fra spilkonsoller. Du kan dog stadig bruge de to andre HDMI 2.0 porte i LG B1. De er blot begrænset til maksimalt 4K 60Hz.

Så med en PS5 rækker det. Sonos ARC tilsluttes HDMI eARC. Subwooferen til Sonos Arc tilsluttes trådløst direkte til Sonos Arc – udenom TV'et. Det samme gælder Sonos baghøjttalere.

Så du kommer kun til at mangle HDMI 2.1 porte i TV'et, hvis du senere påtænker at købe Xbox Series X eller fremtidige videobokse med HDMI 2.1 udgange, dvs. signaler der går ud over 4K 60Hz.
#342033
Rasmus Larsen skrev: 25. apr 2022, 08:16 Det er korrekt, at B1 kun har 2x HDMI 2.1 porte, hvoraf den ene også bruges som HDMI ARC/eARC, altså den port som Sonos Arc og andre lydsystemer skal tilsluttes. Dermed står man tilbage med 1x HDMI 2.1 hvis man vil have 4K 120Hz fra spilkonsoller. Du kan dog stadig bruge de to andre HDMI 2.0 porte i LG B1. De er blot begrænset til maksimalt 4K 60Hz.

Så med en PS5 rækker det. Sonos ARC tilsluttes HDMI eARC. Subwooferen til Sonos Arc tilsluttes trådløst direkte til Sonos Arc – udenom TV'et. Det samme gælder Sonos baghøjttalere.

Så du kommer kun til at mangle HDMI 2.1 porte i TV'et, hvis du senere påtænker at købe Xbox Series X eller fremtidige videobokse med HDMI 2.1 udgange, dvs. signaler der går ud over 4K 60Hz.
Tak for hjælpen med besvarelsen af spørgsmålet Rasmus :-)