Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af briankdk
#341894
Ghidora skrev: 22. apr 2022, 12:31
jkn789 skrev: 22. apr 2022, 12:19 Helt enig med Rasmus, du kan desværre ikke bruge oplysningerne fra sælger til ret meget, da de får provision af hvad de sælger.
Vil anbefale dig at læse de to test af C1 og HZ1000 som er forgængeren til Jz1000 her på siden og derfra vælge hvilken tv du køber.
Begge tv er rigtig gode og du vil blive godt tilfreds uanset hvilket du vælger.
Nu er det jo B1 der er lidt tvivl om ;)

se evt:
De fra råder at købe det…. Pga manglende kontrast osv ?? :(
Vedhæftede filer
9A01EB66-39F0-4671-BDA0-16EBAE3BD813.png
9A01EB66-39F0-4671-BDA0-16EBAE3BD813.png (3.98 MiB) Vist 1891 gange
Brugeravatar
Af bbplayer
#341896
briankdk skrev: 22. apr 2022, 18:25 Nogen der kan gennemskue de her tal ?
Når du alligevel ikke forstår de tal, og du får en fornuftig ikke provisions baseret rådgivning, udover måske reklame kroner hvis du gik i Power :) , så ville jeg lytte til flatpanels eksperterne og bare få den B1 model.

Hvis du dårligt smider spil efter den, så er B1 helt sikkert fed, jeg har selv C1 og valgte den kun fordi jeg sigter på en Xbox Series X, og tilslutter pc en del.
Af Ghidora
#341898
briankdk skrev: 22. apr 2022, 19:11
Ghidora skrev: 22. apr 2022, 12:31
jkn789 skrev: 22. apr 2022, 12:19 Helt enig med Rasmus, du kan desværre ikke bruge oplysningerne fra sælger til ret meget, da de får provision af hvad de sælger.
Vil anbefale dig at læse de to test af C1 og HZ1000 som er forgængeren til Jz1000 her på siden og derfra vælge hvilken tv du køber.
Begge tv er rigtig gode og du vil blive godt tilfreds uanset hvilket du vælger.
Nu er det jo B1 der er lidt tvivl om ;)

se evt:
De fra råder at købe det…. Pga manglende kontrast osv ?? :(
Har du rent faktisk set den video? På intet tidspunkt kritiseres kontrasten???

De siger jo netop at man bør købe C1 medmindre B1 er på udsalg!, Hvilket er tilfældet her!
#341938
Forskellene i målingsværdierne af lysstyrke (brightness) hos Rtings er ikke nødvendigvis indikative af forskellen på LG B1 og C1. Det kan lige så godt være panelvarians. Vi har tidligere set det mellem to eksemplarer af samme mærke og TV-model.

Ca. 100 nits forskel i HDR-målinger er ikke afgørende og jeg synes det er fjollet, at det tit bliver slået så stort op på YouTube og deslige – men det giver jo seere, åbenbart. :)

Jeg synes det kan koges ned til, at LG B1 er et super køb til den pris. Det samme er Panasonic JZ1000. Begge sagt med billedkvalitet in mente. Så måske købet for dig skal afgøres af andre ting såsom design, betjening osv.
Af MAAA
#342003
Jeg står i fuldstændig samme situation som dig.
Det jeg selv er kommet frem til er flg:

Panasonic fordele:
-500kr billigere
-Understøtter alle HDR formater (Dolby vision og HDR10+ ). LG undersøtter ikke HDR10+
-Bedre fabrikskalibreret billedekvalitet, som bliver rost. Jeg tænker at spare en kalibrering på 1500kr her.
-Højtalere kan måske spille højere (30W= 2x15W). Ser ud til LG er 20 W (2x10W). Men jeg er i tvivl, da der også står 40W nogle steder.
-Tilslutning af ethernet og HDMI i bunden af tv'et.


LG fordele:
-2cm tyndere. Men det betyder måske mindre, eftersom at HDMI og Ethernet sættes i bag på tv'et, og ikke i bunden so I Pana.
-Den understøtter Yousee TV appen. Det gør pana ikke.
-Fjernbetjeningen ser lidt bedre ud. Pana virker større og mere klodset fjernbetjening.
-Måske bedre community, da det er et mere solgt og udbredt tv.

Der er givetvis flere ting. Det i kvertfald noget af det jeg kunne finde.
Af briankdk
#342168
Ventede - heldigvis - så kan nu for samme pris få 65 Oled fra lg (c1 modellen) til samme pris.

Sælgeren prøver at overtale mig til deres calman kalibrering - er det fup eller skal jeg sige ja ? Kan få det til 500 kr