Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grenaahavn
#341542
Hejsa alle. Hvordan finder jeg ud af om Samsung QN93A har samme panel(va panel) som Samsung QN95A? Er det ikke korrekt at VA panel er en del bedre end IPS panel?
Af krell
#341544
Jeg er også meget interesseret i hvad forskellen egentlig er på QN95A og QN93A, for man kan få sidstnævnte for 8999 lige nu hos elgiganten, hvilket jeg er meget fristet af, hvis den eneste forskel er One connect-boksen, som jeg ikke har brug for. QN95A koster stadig 15000.

Det er bare svært at finde ud af, hvad forskellen er på de to modeller, fordi QN93A ikke er på det amerikanske marked, så vidt jeg kan forstå.
Af henrik.yde
#341545
Citat fra Flatpanels: QN91A, QN92A, QN93A og QN94A har samme skærmteknologi og funktionalitet som QN95A ud over, at de ikke kommer med den eksterne One Connect-boks.
https://www.displayspecifications.com/en/model/b5a925ce
VA panel og IPS panel kan begge være gode, sidstnævnte især hvis man ønsker gode betragtningsvinkler, til gengæld er sortniveauet mindre godt. Det modsatte er tilfældet med VA paneler.
Af PeterD
#341548
lennon skrev:Vi er tæt på toppen af poppen indenfor LCD . Problemet har været prisen, som har været højere end, - eller for tæt på OLED .
...Og så vælges OLED i 7-8 ud af 10 tilfælde med mindre man selvfølgelig er glad for mærket og LCD'ens egenskaber...
Af allo
#341553
PeterD skrev:
lennon skrev:Vi er tæt på toppen af poppen indenfor LCD . Problemet har været prisen, som har været højere end, - eller for tæt på OLED .
...Og så vælges OLED i 7-8 ud af 10 tilfælde med mindre man selvfølgelig er glad for mærket og LCD'ens egenskaber...
LAD...VÆR...MED...AT...KØRE (for de fleste andre: 100% UBEGRUNDET!!!)...KORSTOG...MOD..SAMSUNG!!!!!

hver f*ing eneste gang...

og LAD...VÆR...MED...AT...LYVE...OG...DIGTE!!!


Samsung står (ALENE!!!) for knap 30% af salget af (LCD) tv på markedet! og ifølge dig så sælger hverken Panasonic, Sony, LG og en del andre IKKE...ET...ENESTE LCD tv...

'...vælges OLED i 7-8 ud af 10 tilfælde...' - OPRET DIN EGEN 'jeg hader Samsung-tråd eller shut the f up med dit had til brandet!

https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1645428019
Af PeterD
#341555
allo skrev: 9. apr 2022, 13:16
PeterD skrev:
lennon skrev:Vi er tæt på toppen af poppen indenfor LCD . Problemet har været prisen, som har været højere end, - eller for tæt på OLED .
...Og så vælges OLED i 7-8 ud af 10 tilfælde med mindre man selvfølgelig er glad for mærket og LCD'ens egenskaber...
LAD...VÆR...MED...AT...KØRE (for de fleste andre: 100% UBEGRUNDET!!!)...KORSTOG...MOD..SAMSUNG!!!!!

hver f*ing eneste gang...

og LAD...VÆR...MED...AT...LYVE...OG...DIGTE!!!


Samsung står (ALENE!!!) for knap 30% af salget af (LCD) tv på markedet! og ifølge dig så sælger hverken Panasonic, Sony, LG og en del andre IKKE...ET...ENESTE LCD tv...

'...vælges OLED i 7-8 ud af 10 tilfælde...' - OPRET DIN EGEN 'jeg hader Samsung-tråd eller shut the f up med dit had til brandet!

https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1645428019
Det er ikke mig der påpeger at prisen er så foretruende på OLED, at det er værd at overveje om du får mest for pengene dér ?

Men ja. VA er bedre end IPS.
Af allo
#341556
det ENESTE du 'påpeger' ER DIT (for de fleste andre: 100% UBEGRUNDET!!!) HAD til Samsung!!!

og så er det dem som IKKE er klar over hvad din agenda går ud på og dem som ER KLAR OVER hvad du har gang i og hvorfor - og det UANSET hvor flot du pakker dit had til Samsung ind og hvor dum og uskyldig 'jeg har jo ikke gjort noget??!' du spiller HVER...ENESTE...GANG

og der er også en grund til at du bliver ved med at få det at vide! - og det inkl. fra folk fra flatpanels!

din agenda og dit had til Samsung ER IKKE TIL AT TAGE FEJL AF - kun de nye ikke er klar over det!
Af PeterD
#341557
Ro på.

Der findes også andre mærker på markedet og det skal folk være klar over.

Nu er vi oppe i en prisklasse (10-13000 kr) hvor mange teknologier byder sig til ( OG , hvis du læser tråden, DET ER IKKE KUN MIG DER PÅPEGER DET!!!) men hvis målet er
QN93A så skal det naturligvis købes fordi det er et klasse tv- og for at svare:

Jo. VA er bedre end IPS.
Af allo
#341566
som sagt: lad vær med at spille dum! - det er der ingen grund til - det er kun de nye som ikke kender din agenda, dit had til Samsung og hvad du har gang i hver eneste gang du taler om Samsung - og som du selv siger: '...og det skal folk være klar over...'