Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#341249
Større er ikke altid bedre, det giver mere mening at gå efter den bedste oplevelse, hvor siddeafstanden burde tages med i betragtning, om han så vælger at tage imod et godt råd eller ej.
Trådstarter har i øvrigt ikke sagt ret meget, udover hvad konen ønsker; det ser desuden ud til, han har slettet sine indlæg bortset fra det første, så du har nok ret i, at der ikke er nogen grund til at koge mere suppe...
#341253
Måske er mit indlæg uønsket, men eftersom jeg selv har haft et 85" LED tv som jeg skiftede ud med et 77" OLED vil jeg byde ind med at den bedre billedekvalitet på OLED virkelig opvejer den mindre størrelse. Jeg ville selv ha det størst muligt tv og valgte 85" Sony XH90 for at få det kæmpe billede, og da jeg havde læst fine anmeldelser af dette... Billedekvaliteten ved et oplyst billed var rigtig god, problemet var local dimming og baggrundsbelysningen ødelagde oplevelsen i mørke scener og hver gang der dukkede undertekster op i mørke film osv.

Så jeg vil helt klar anbefale et 77" Oled som alternativ. Sorry
#341254
Supergris skrev: 24. mar 2022, 16:35 Større er ikke altid bedre, det giver mere mening at gå efter den bedste oplevelse, hvor siddeafstanden burde tages med i betragtning, om han så vælger at tage imod et godt råd eller ej.
Trådstarter har i øvrigt ikke sagt ret meget, udover hvad konen ønsker; det ser desuden ud til, han har slettet sine indlæg bortset fra det første, så du har nok ret i, at der ikke er nogen grund til at koge mere suppe...
For nogle er større bedst men ellers enig,
siddeafstand og synes også forbrugs mønster skal tages i betragtning
#341256
Xh9005 er bla rigtig dårlig med blooming og en del andre ting
Derfor man skal vælge et xh9505 som er så meget bedre på alle punkter. Der er en del om det er på siden xh9005 vs xh9505
Jeg har lavet indlæg om det før
#341260
barslund69 skrev: 24. mar 2022, 18:54 Xh9005 er bla rigtig dårlig med blooming og en del andre ting
Derfor man skal vælge et xh9505 som er så meget bedre på alle punkter. Der er en del om det er på siden xh9005 vs xh9505
Jeg har lavet indlæg om det før
Jo, men det nytter jo ikke noget, at gå efter en model, der for det første ikke længere er tilgængelig, for det andet er over budget, og OLED vil stadig være at foretrække...
#341276
Supergris, jeg har ikke slettet noget.
Tak til alle for Jeres svar i tråden. Alt hvad jeg læser virker højst brugbart og jeg har fulgt tråden i spænding flere gange om dagen.
Kunne jeg vælge, ud fra hvad I råder, ville jeg klart vælge 77” Oled. Men fruen bestemmer størrelsen på skærmen, til gengæld har jeg det vildeste surround til det. Hun VIL bare ha mindst 85” og jeg går selv mere op i lyden end billedet.
Vi har pt rykket vores 75” Samsung ks8005 ind i soveværelset til at glo ligegyldige tv serier og youtube. Det virker fint.
Vi kommer ALDRIG til at købe Samsung mere. Faktisk røg det 2 år + uge efter køb og de var latterligt sværre at få til at hjælpe og råde os, men det lykkedes dog (efetr råd og vejledning her på forummet). Jeg kan forstå at flere mener Samsung bevidst har installeret noget der gør skærmene går ned efter lige over 2 år. Fy føj.
Har prøvet at støve et Sony 9505 op. De ER bare væk desværre.
Igen tak! Altid super fed debat og hjælp herinde!
#341283
Jens Kyber skrev: 25. mar 2022, 20:13 Supergris, jeg har ikke slettet noget.
Er det så mig, der er blevet blind, eller har du ikke skrevet andet end åbningen i din egen tråd?
Jeg mener at huske, der var et indlæg mere, men jeg må åbenbart huske forkert, hvormed dette kan opfattes som en undskyldning...

Mit sidste råd vil være, du må forsøge at tale til din kones fornuft; evt. vise hende denne tråd, som måske kan hjælpe jer på rette vej, så I ender ud med en løsning, hvor jeres ønsker og krav er opfyldt så godt som muligt, så I begge bliver glade og tilfredse.

Hvis budgettet og størrelsen er fast, så er der jo ikke mange muligheder tilbage, der kan vælges imellem, så, som jeg skrev i begyndelsen, så er junglen efterhånden brændt ned, og der er ikke meget andet end et lille kvadrat med græs tilbage... .)
#341284
Jens Kyber skrev: 25. mar 2022, 20:13 Supergris, jeg har ikke slettet noget.
Tak til alle for Jeres svar i tråden. Alt hvad jeg læser virker højst brugbart og jeg har fulgt tråden i spænding flere gange om dagen.
Kunne jeg vælge, ud fra hvad I råder, ville jeg klart vælge 77” Oled. Men fruen bestemmer størrelsen på skærmen, til gengæld har jeg det vildeste surround til det. Hun VIL bare ha mindst 85” og jeg går selv mere op i lyden end billedet.
Vi har pt rykket vores 75” Samsung ks8005 ind i soveværelset til at glo ligegyldige tv serier og youtube. Det virker fint.
Vi kommer ALDRIG til at købe Samsung mere. Faktisk røg det 2 år + uge efter køb og de var latterligt sværre at få til at hjælpe og råde os, men det lykkedes dog (efetr råd og vejledning her på forummet). Jeg kan forstå at flere mener Samsung bevidst har installeret noget der gør skærmene går ned efter lige over 2 år. Fy føj.
Har prøvet at støve et Sony 9505 op. De ER bare væk desværre.
Igen tak! Altid super fed debat og hjælp herinde!
Tror nu ikke på at Samsung ikke holder har givet 2 væk, det ene køre på 10 år det andet på 8 år og har selv et I soveværelset der snart køre på 4 år. Samsung holder hverken bedre eller dårligere end nogen andre mærker.
Men havde en topmodel der røg efter 2 år det var et fejl konstruktion af en skærm 9005
Man kan selvfølgelig være uheldig med en mandags model, men det gælder alle mærker.
Du skulle måske have nævnt at du ikke ville have Samsung.

Men held og lykke med købet.