Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af idigital
#340179
Hej

Jeg er interesseret i at købe The Serif fra Samsung, særligt pga. tv'ets design og mobilitet. Er helt med på at billedkvaliteten ikke er fantastisk og at der findes bedre tv derude.

Ved I hvilket specifikt panel, der sidder i the serif 2021? Kan det passe det er det samme som i Q60T?
Og, er der informationer om at 2022 modellen vil få et andet/bedre panel?

Mh
Niels
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#340180
Der har i hvert fald tidligere været snak om, at det er skærmdelen fra Q60T

I år får The Serif (og The Frame) et mat LCD-panel: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1641182494 Det kan godt være det samme som i 2021, men i og med, at det er mat (mod blankt på de andre modeller), så kan man ikke udelukke, at det er et andet panel. Det er stadig meget begrænset, hvad Samsung har sagt om den nye Serif idet den først formelt præsenteres her i foråret.
Af idigital
#340181
Tak for hurtigt svar.
Jeg er også lidt nysgerrig på om alle størrelser får 120 hz. Idag er det kun 55" der har det.

Har I fra Flatpanels erfaringer med billedekvaliteten på disse tv?
Jeg forventer ikke at I er imponerede ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#340182
Vi har desværre kun set Serif flygtigt på messer og udstillinger, hvor det er svært at danne et indtryk. Min umiddelbare oplevelse er, at Serif minder meget om Frame på billeddelen, men jeg er spændt på, hvad det matte panel gør.

Her er en video af The Frame, som jeg optog på CES-messen, der giver et indtryk af forskellen:

Af idigital
#340216
Hvordan var The Serif 2020 prissat da de blev lanceret?
Tænker særligt 43" og 50".

Power har The Serif 43" til en fin pris på 4777, men er i tvivl om jeg skal vente til 2022 modellen og betale lidt mere for det matte panel, som ligner en klar forbedring.