Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SteenLarsen
#339487
Hej
Vil høre om der er andre der har dårlig erfaring med XH90? Har haft det et års tid. Har signal fra boxer/norlys, der har altid været problemer med de kanaler der er kodet, så skiftede først antenne og kabler, det hjalp ikke. Har været I dialog med SONY et par måneder, uden resultat.
Har følgende fejl. 1. Udvalgte kanal er krypterer eller kan ikke afkodes. 2. Modul fjernet/modul isat meddelelse og signal forsvinder kortvarig. 3. Intet signal kontroller antenneforbindelsen. (Der skal strømmen tages fra og tilsluttes igen for at det virker). 4. Efter sidste opdatering er det begyndt at pixelere helt vildt. Har 3 andre sony tv, hvor jeg har prøvet at skifte kort og der er ingen fejl på dem, har også prøvet de andre fjernsyn på samme antennestik uden problemer.
Af HrJensen1
#339488
Det kunne måske lyde som om at du har fået bøjet stikkene i CI slottet på fjernsynet, og dit modul så kortslutter nogle af stikkene, når du sætter dem i - og signalet derved forsvinder
Af Castillo
#339528
Yes min gjorde præcis det samme..
Sony supporten kender godt til problemet, spørg efter Sophie hvis det er. Jeg ventede også flere månederne, først påstod de at det var en OS fejl og at vi skulle vente på nye OS version, den blev udskudt på ubestemt tid ( det var oktober / november)
Mit tv er købt i power, så jeg ville selvfølgelig lave en klage/sag mod det og deres kundeservice forstod overhoved ikke problemet, så i afmagt fik jeg fat i en gammel kontakt i deres bestyrelse, og så kom der skred i tingene, fordi deres TV ansvarlige kom i over sagen. Han fik fat i Sony som mente problemet var på bundkortet, bagefter var servicebrooker ude og skifte det, og nu virker det fint igen.

Men det tog 3-4 måneder i alt, største del af tiden fordi Power Vesterport og kundeservice ikke vidste hvordan de skulle håndtere sagen og hvad de skulle gøre . Til trods for jeg syntes de skulle kontakte deres TV ansvarlige på hovedkontoret, men det "kunne" (ville) de ikke. Men gennem min kontakt kom sagen direkte til ham og så blev det ordnet. Total ringe service fra butik og kundeservice, som kunne have sparet mit en masse tid.
Jeg ville bestemt med at en form for kompensation var på sin plads, men det syntes de modsat ikke.
Jeg kunne ikke bruge min skærm til andet end streaming i perioden.
Brugeravatar
Af SteenLarsen
#339806
Så er fjernsynet blevet afhentet til reparation, så må vi se hvor mange dage/uger/måneder der går inden det kommer retur
Af Beckham
#339811
Er det Servicegruppen som har afhentet det? Har benyttet dem et par gange og har som regel haft mit tv tilbage indenfor et par uger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#339835
Mit AF9 stod af for fire måneder siden, hvor Servicegruppen også afhentede. Det tog dog 3 uger før jeg havde det igen.
Brugeravatar
Af SteenLarsen
#339933
Så er tv'et tilbage fra Service center gruppen, de har ikke fundet nogen hardware fejl, så tv'et er ikke blevet bedre, er stadig ubrugeligt, de skrev så følgende: Vores ingeniører arbejder i øjeblikket på en softwareopdatering for at løse dette problem, de regner med midt februar😟😞😖, så måske til næste år.....må prøve at returnere det til power, hvor det blev købt....
Af HrJensen1
#339934
SteenLarsen skrev: 7. feb 2022, 17:45 .....må prøve at returnere det til power, hvor det blev købt....
Hvad skulle det hjælpe, at sende retur til Power? Power kan ikke gøre andet end at sende det til reparation hos.... ja, et Sony værksted. Og hvis Sony har sagt at der kommer en software update senere på måneden, kan det værksted - måske endda samme værksted som den allerede har været på - ikke gøre mere
Af George1
#339935
Kunne de ikke udvise service, og komme med et nyt tv til kunden, hvis chefen er flink og service mindet ??
Puha, godt det ikke var et Samsung så havde Peter D været i røret.
Af HrJensen1
#339976
George1 skrev: 7. feb 2022, 19:39 Kunne de ikke udvise service, og komme med et nyt tv til kunden, hvis chefen er flink og service mindet ??

Det kan da godt ske at chefen er flink - men hvad skal han så med et 1 år gammelt fjernsyn, som har kørt x-antal tusinde timer, og som måske-måske ikke har en fejl, som han kommer til at hænge på ved et salg til en ny kunde?

Butikkerne gider ikke have noget med garantien at gøre, og skubber derfor altid skylden på producenten - og siger producenten at produktet er i orden, siger butikken det samme.
Af Castillo
#339995
Prøv Sony support igen. Jeg fik dialog til Sophie hun nævnte selv at der var et problem men at de på daværende tidspunkt ikke kendte opfanget, men de skiftede jo hele bundkortet i december ved mig. Før det ventede vi også på en ny software, og siden dengang er der udgivet 2 nye updates.
Men det var ikke Sony support som forslog nyt bundkort, det var Powers tv ansvarlig som tog sagen længere ind i Sony Denmark, hvorefter reparations værkstedet blev tilkaldt og problemet blev fixet.
Af George1
#339999
HrJensen1 skrev: 8. feb 2022, 20:03
George1 skrev: 7. feb 2022, 19:39 Kunne de ikke udvise service, og komme med et nyt tv til kunden, hvis chefen er flink og service mindet ??

Det kan da godt ske at chefen er flink - men hvad skal han så med et 1 år gammelt fjernsyn, som har kørt x-antal tusinde timer, og som måske-måske ikke har en fejl, som han kommer til at hænge på ved et salg til en ny kunde?

Butikkerne gider ikke have noget med garantien at gøre, og skubber derfor altid skylden på producenten - og siger producenten at produktet er i orden, siger butikken det samme.
Ikke altid de skubber problemet så, synes det er vrøvl.
Hvad chefen skal med det tv er da ikke trådstarters problem, har 2 gange oplevet at
få byttet direkte ved elgiganten, hvad der sker med mine gl. tv er ikke mit problem, men til gengæld har Elgiganten høstet store roser fra mig pga. deres service.