Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FinnNL
#338984
hej
har tidligere spurgt til udskiftning af 42" Phillips fra 2009.
Jeg er rimeligt hooked på Samsung, bl.a design - og ikke mindst deres dejlige fjernbetjening.

afstand er ca 3-3,5m, hovedsageligt flow-tv via Waoo-box (4k?) måske lidt PS, og ellers netflix og lign. har været lidt tændt på Samsung Q65Q80T, men den er svær at finde nu, der er en afløser som hedder QE65Q80A.. til lavere pris (7.990,-)
spørgsmål:
1. ser der er en rimelig prisforskel på 65 til 75", er det prisforskellen værd ?
2. er Q80A et bedre valg end Q80T? ser på nettet at nogen mener der er bedre billede på den "gamle" model.
3. kan det være rigtigt, at der ikke er Chrome-cast eller airplay i den model?
Af orm08
#338986
Har ikke set de modeller, men jeg ville prioritere en af topmodellerne som refleks behandlet skærm.

Købte selv et LG 65 C1, og selvom alle herinde roser det til skyerne, var billede kvaliteten ikke vanvittigt meget bedre end mit gamle TV, Samsung 65KS8005 fra 2016 - bevares det er bedre, men bliver også ødelagt af alle de reflektioner der er i skærmen, man er nød til at slukke alt der lyser bag ved ens sidde position, også levende lys. Og så er smart TV og fjernbetjening noget lort.
Så på trods af hvad de siger herinde ville jeg ikke afskrive Samsung

Om du skal have 65eller 75, pas på med at gå på kompromis med kvaliteten ift en større skærm, man kan bedre se den dårligere kvalitet på en større skærm. Sidder samme afstand som dig og er fint tilfreds med 65 tommer

Sikker på alle nye modeller har airplay, om det har Chromecast ved jeg ikke
Af George1
#338991
1. Har 3,3 meter til skærm for mig er det perfekt til 65"
2. Ville holde mig fra Q80 A mener den har ips/ads skærm ej godt, hvis du kan finde en Q80T er det et bedre valg.
3. Q95T er noget af det allerbedste non OLED, se evt test på RTINGS også , der får du anti genskin, super fjernbetjening og ONE C boks.
Kan afhentes ved Power i Tilst og Aalborg til kr 9999 ved ikke om det bliver over dit budget, ellers er det stadig tilladt at prutte om prisen.
Af cloudy
#338993
George1 skrev:3. Q95T er noget af det allerbedste non OLED, se evt test på RTINGS også , der får du anti genskin, super fjernbetjening og ONE C boks.
Kan afhentes ved Power i Tilst og Aalborg til kr 9999 ved ikke om det bliver over dit budget, ellers er det stadig tilladt at prutte om prisen.
Lige en advarsel omkring Q90T og Q95T, som er fine TV, sålænge man ikke ser meget fodbold/skisport/panorerings sport på en jævn baggrund, da man ofte vil kunne se lodrette skygger fra baggrundsbelysningen ved kamera panorering. Det er blevet bedre med NEO serien fra 2021.
Af George1
#338999
Synes nu ikke det er et generelt problem, jeg har ikke lagt mærke til noget ,men Q90A neo er måske et lille nøk bedre ( dog uden OC Boks) men koster så kr 12000 pt. Hvis trådstarter er klar til at vente et par måneder, så kommer de nye modeller og de gamle modeller bliver billigere, så skal man slå til inden de er udsolgte/udgået.

Men fastholder min anbefaling af Q95T og muligt de sidste eksemplare kan snakkes mere ned i pris, hvis prisen er over trådstarters behov.
Af cloudy
#339004
George1 skrev: 9. jan 2022, 20:41 Synes nu ikke det er et generelt problem, jeg har ikke lagt mærke til noget ,men Q90A neo er måske et lille nøk bedre ( dog uden OC Boks) men koster så kr 12000 pt. Hvis trådstarter er klar til at vente et par måneder, så kommer de nye modeller og de gamle modeller bliver billigere, så skal man slå til inden de er udsolgte/udgået.

Men fastholder min anbefaling af Q95T og muligt de sidste eksemplare kan snakkes mere ned i pris, hvis prisen er over trådstarters behov.
Har du selv har en af de modeller (Q90T/Q95T), som du bruger til dagligt? Det har jeg, og kan kun fastholde min advarsel i forhold til at se fodbold/ski/ishockey osv. Man kan være heldig at få et panel med mindre synlig DSE, men det er ikke værd at satse på, med så mange modeller tilrådighed uden dette problem og ligeledes til attraktive priser.
Af George1
#339011
Nej min kammerat har et, har ikke bemærket det, men heller ikke været opmærksom på det,
må prøve om jeg kan se det næste gang.
Har selv et Q90R og har ikke set noget, ser meget fodbold og ski.
Men er det DSE du mener så har alle skærme vel mere eller mindre af det, søg og du vil finde.
Af FinnNL
#339878
FinnNL skrev: 9. jan 2022, 16:35 hej
har tidligere spurgt til udskiftning af 42" Phillips fra 2009.
Jeg er rimeligt hooked på Samsung, bl.a design - og ikke mindst deres dejlige fjernbetjening.

afstand er ca 3-3,5m, hovedsageligt flow-tv via Waoo-box (4k?) måske lidt PS, og ellers netflix og lign. har været lidt tændt på Samsung Q65Q80T, men den er svær at finde nu, der er en afløser som hedder QE65Q80A.. til lavere pris (7.990,-)
hej, en opdate på denne 8-)
jeg købte et Samsung QE65Q95T som outlet i Elgiganten til kr 6.200,-.
Det er ikke noget de er særligt vilde med at sælge, da jeg spurgte om muligheden for at se fjernsynet - var reaktionen ikke vildt entusiastisk.. men han fandt det da modvilligt på lageret så jeg kunne se hvad "småridser" var. det var dog kun i den film som er omkring tv - så vi tog det med hjem.
vel hjemme, opdager vi at en del af foden mangler, så tvet må ligge til næste dag, før jeg får fat i butikken igen. de bekalger og vil f en ny hjem. det viser sig, at den ligger i Kina, vi laver så et kompromis, at jeg i stedet får et "no-gab" beslag.
det kommer op - og alt er godt... indtil søndag aften, da der imens vi ser tv (via tv-boks) bliver sort skærm - og intet signal på HDMI .. vi roder med det, og det gælder alle HDMI indgange, også når vi sætter PS5 til. den registrere der sættes noget til - men intet signal.
jeg kontakter Samsung, der beder mig prøve forskellige ting - uden held, de går på online via support funktion, nulstiller alle HDMI indgange - uden held.
vi kan da gudskelov se tv via apps og airplay.
der kommer en fra Service Center Gruppen og ser på det i næste uge - håber han laver det på stedet - så vi igen kan nyde vores tv - med tilsluttede enheder..
har nogen oplevet noget lignende ?
Af PeterD
#339881
FinnNL skrev:
FinnNL skrev: 9. jan 2022, 16:35 hej
har tidligere spurgt til udskiftning af 42" Phillips fra 2009.
Jeg er rimeligt hooked på Samsung, bl.a design - og ikke mindst deres dejlige fjernbetjening.

afstand er ca 3-3,5m, hovedsageligt flow-tv via Waoo-box (4k?) måske lidt PS, og ellers netflix og lign. har været lidt tændt på Samsung Q65Q80T, men den er svær at finde nu, der er en afløser som hedder QE65Q80A.. til lavere pris (7.990,-)
hej, en opdate på denne 8-)
jeg købte et Samsung QE65Q95T som outlet i Elgiganten til kr 6.200,-.
Det er ikke noget de er særligt vilde med at sælge, da jeg spurgte om muligheden for at se fjernsynet - var reaktionen ikke vildt entusiastisk.. men han fandt det da modvilligt på lageret så jeg kunne se hvad "småridser" var. det var dog kun i den film som er omkring tv - så vi tog det med hjem.
vel hjemme, opdager vi at en del af foden mangler, så tvet må ligge til næste dag, før jeg får fat i butikken igen. de bekalger og vil f en ny hjem. det viser sig, at den ligger i Kina, vi laver så et kompromis, at jeg i stedet får et "no-gab" beslag.
det kommer op - og alt er godt... indtil søndag aften, da der imens vi ser tv (via tv-boks) bliver sort skærm - og intet signal på HDMI .. vi roder med det, og det gælder alle HDMI indgange, også når vi sætter PS5 til. den registrere der sættes noget til - men intet signal.
jeg kontakter Samsung, der beder mig prøve forskellige ting - uden held, de går på online via support funktion, nulstiller alle HDMI indgange - uden held.
vi kan da gudskelov se tv via apps og airplay.
der kommer en fra Service Center Gruppen og ser på det i næste uge - håber han laver det på stedet - så vi igen kan nyde vores tv - med tilsluttede enheder..
har nogen oplevet noget lignende ?
Ikke ligefrem en godkendt start med tv'et selvom prisen vel er godkendt.

Service Center Gruppen. Er det et uvildigt firma som tager ud og reparerer tv?

Troede ellers Samsung selv havde mekanikere som kørte rundt og servicerede nye tv..?

Der er noget her, men er det samme problem?

https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... -p/2736898
Af FinnNL
#339885
lennon skrev: 5. feb 2022, 12:39 Formoder,at det er pøvet godt og grundigt af med "garanterede" HDMI kabler ?
tvet kan selv "tjekke" kablerne - og det har den sagt god for - og virker perfejt på vores gamle Phillips-
og det virkede jo - indtil det pludseligt valgte ikke at virke :-)
Af Supergris
#339892
FinnNL skrev: 9. jan 2022, 16:35 1. ser der er en rimelig prisforskel på 65 til 75", er det prisforskellen værd ?
Du skriver selv, der er en rimelig prisforskel mellem 65" til 75", hvilket vel i ordets betydning indikerer, at det er prisforskellen værd?

PeterD, hvorfor citerer du hele det indlæg, du svarer på, når dit svar alligevel står lige under det, du refererer til?
Husk, hvis du alligevel mener, det er nødvendigt at citere, er det muligt at redigere i teksten, så det ikke fylder så meget; dermed bliver tråden betydeligt mere overskuelig...
Af George1
#339896
Mon ikke det er boksen det er galt med, mener hver boks høre sammen med det eksakte tv, håber de kan hjælpe, jeg fik bare en bytter af både tv og boks, da min boks heller ikke ville registrere noget. Elgiganten både hentede det gamle og bragte nyt.
Går ud fra du har mærket på hele OC kablet grundigt da det er meget sart over for vrid, bukninger.
Af FinnNL
#339899
George1 skrev:Mon ikke det er boksen det er galt med, mener hver boks høre sammen med det eksakte tv, håber de kan hjælpe, jeg fik bare en bytter af både tv og boks, da min boks heller ikke ville registrere noget. Elgiganten både hentede det gamle og bragte nyt.
Går ud fra du har mærket på hele OC kablet grundigt da det er meget sart over for vrid, bukninger.
Hej George1, var det samme fejl på dit tv/boks?

Vi kan som sagt sagtens se fra app og AirPlay . Kablet til tv, har vi været meget omhyggelige med at være “vimdet” op som beskrevet i manualen

Spændende hvad de siger på onsdag, vil da være ked af st undvære tv.

Men ellers dejligt tv, og i min verden, den lækreste fjernbetjening


Sent from my iPad using Tapatalk