Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338803
Jeg er på jagt efter et nyt tv til min stue. Det kommer til at hænge på en sydvendt væg, så jeg brude ikke blive udfordret at direkte lysindfald. Det skal bruges til alm. tv, Netflix og på sigt PS5 (hvis jeg kan få fingrene i en). Jeg kigger hovedsageligt på OLED.

Jeg har kigget på LG 65 C1, LG 65 G1, Panasonic HZ1000 og så spøger QLED i baggrunden.

Er der andet jeg burde se på?

Til black friday var LG 65 C1 nede i 8888 kr, men grundet en renovering, så havde jeg ikke plads til at få fjernsynes hjem der, og jeg tænkte, at det ville komme på tilbud igen til samme pris nu her i januar. Nu er jeg udfordret af, at jeg skal give 3999 kr. mere for samme tv nu :D
#338817
Hvis du kan finde LG A1 til de godt 11.000, så er der tale om rigtig meget TV for pengene; det eneste der taler imod det, er din hensigt om at få fingre i en PS5, hvor de fleste jo sikkert gerne vil have et ønske om, at kunne udnytte den fuldt ud, men der er nu stadig potentiale for et billede ud over det sædvanlige, blot kan du ikke udnytte framerates over 60 Hz, hvilket de fleste spil dog stadig ikke udnytter alligevel...
Senest rettet af Supergris 6. jan 2022, 05:06, rettet i alt 1 gang.
#338828
Først og fremmest vil jeg sige at der er stor forskel på OLED og QLED. Husk på at QLED jo bare er en LCD skærm.

Nu ved jeg ikke hvor travlt du har, men hvis du kan vente lidt skal priserne nok falde igen i løbet af de næste par måneder. Om C1 kommer helt ned på de 8888 igen kan vi selvfølgelig ikke sige. Du kunne også overveje at kigge på B1 måske. Har ikke lige helt styr på dens specs, men tror ikke den ligger langt fra C1.
#338831
ALGJ skrev: 5. jan 2022, 12:03 Jeg er på jagt efter et nyt tv til min stue. Det kommer til at hænge på en sydvendt væg, så jeg brude ikke blive udfordret at direkte lysindfald. Det skal bruges til alm. tv, Netflix og på sigt PS5 (hvis jeg kan få fingrene i en). Jeg kigger hovedsageligt på OLED.

Jeg har kigget på LG 65 C1, LG 65 G1, Panasonic HZ1000 og så spøger QLED i baggrunden.
Egentlig ikke rigtig. Med OLED og PS5 i baghovedet, så vil det mest logiske være at se efter et OLED frem for et LCD/QLED.

OLED er også ok ved lysindfald skulle det blive et problem senere. Lysoutput mangler det ikke
#338837
Dermed ikke sagt, der ikke er potentiale for bedre HDR-ydelse, i takt med lysoutputtet bliver forøget, hvilket jo netop er noget, man kan se sker, hvis man følger udviklingen, når de nye modeller bliver præsenteret, hvor det ser ud til, fokus ligger på lysoutputtet, men det koster, hvis man vil have den sidste ydelse med, og jeg mener ikke, de nye modeller er den dobbelte pris værd...
#338844
Supergris skrev: 5. jan 2022, 19:52 Hvis du kan finde LG A1 til de godt 11.000, så er der tale om rigtig meget TV for pengene; det eneste der taler imod det, er din hensigt om at få fingre i en PS5, hvor de fleste jo sikkert gerne vil have et ønske om, at kunne udnytte den fuldt ud, men der er nu stadig potentiale for et billede ud over det sædvanlige, blot kan du ikke udnytte framerates over 60 Hz, hvilket de fleste spil dog stadig ikke udnytter alligevel...
Jeg har kigget på 77" A1, og prisen trækker helt klart. Jeg kiggede på det, da det var på lager ved Elgiganten til 11.111 kr. Men jeg undlod at købe, da jeg havde hørt, at C1 klart var at foretrække.

Med det i mente, så vej jeg godt, at lige meget hvilken skærm jeg vælger, så får jeg en der er lysår foran den jeg har nu. Men da jeg ikke skifter fjernsyn ret tit, så var tanken, at jeg skulle have noget af det bedste til prisen lige nu.


Mvh.
Anders
#338845
Beckham skrev: 5. jan 2022, 22:05 Først og fremmest vil jeg sige at der er stor forskel på OLED og QLED. Husk på at QLED jo bare er en LCD skærm.

Nu ved jeg ikke hvor travlt du har, men hvis du kan vente lidt skal priserne nok falde igen i løbet af de næste par måneder. Om C1 kommer helt ned på de 8888 igen kan vi selvfølgelig ikke sige. Du kunne også overveje at kigge på B1 måske. Har ikke lige helt styr på dens specs, men tror ikke den ligger langt fra C1.
Jeg ved godt, at der er stor forskel, og derfor kigger jeg også hovedsageligt på OLED. Men priserne gør til tider, at QLED frister.

Jeg har som sådan ikke travlt, jeg har et tv, og jeg kan blot beholde det. Jeg står midt i en ombygning af mit hus, og stuen er nu færdig, så derfor kigger jeg nu endeligt med det formål at kunne købe nu og her. Venter jeg, så kommer der også den nye C2 serie, og så kan jeg enten vælge en C1 nedsat eller den nye C2 serie. Dog ved jeg ikke hvornår de kommer i handlen.

Mvh.
Anders
#338847
PeterD skrev: 5. jan 2022, 23:31
ALGJ skrev: 5. jan 2022, 12:03 Jeg er på jagt efter et nyt tv til min stue. Det kommer til at hænge på en sydvendt væg, så jeg brude ikke blive udfordret at direkte lysindfald. Det skal bruges til alm. tv, Netflix og på sigt PS5 (hvis jeg kan få fingrene i en). Jeg kigger hovedsageligt på OLED.

Jeg har kigget på LG 65 C1, LG 65 G1, Panasonic HZ1000 og så spøger QLED i baggrunden.
Egentlig ikke rigtig. Med OLED og PS5 i baghovedet, så vil det mest logiske være at se efter et OLED frem for et LCD/QLED.

OLED er også ok ved lysindfald skulle det blive et problem senere. Lysoutput mangler det ikke
Tak for input. Jeg skrev om lysindfaldet, da jeg kan se, at det tidligere har været oppe og vende. Og da det ikke er et problem, og da jeg på ingen måder har planer om at lave min stuen om eller sælge huset, så ville jeg bare lige gøre det klart.

Jeg hælder også helt klart til C1 grundet dets specs og grundet tanken om at købe en PS5. Men jeg ville bare lige høre, om jeg overså noget, men det lader det ikke til :)


Mvh.
Anders
#338848
Supergris skrev: 6. jan 2022, 05:15 Dermed ikke sagt, der ikke er potentiale for bedre HDR-ydelse, i takt med lysoutputtet bliver forøget, hvilket jo netop er noget, man kan se sker, hvis man følger udviklingen, når de nye modeller bliver præsenteret, hvor det ser ud til, fokus ligger på lysoutputtet, men det koster, hvis man vil have den sidste ydelse med, og jeg mener ikke, de nye modeller er den dobbelte pris værd...
Det kan der været god mening i. Så jeg kigger også på C1 i lyset af, at der snart kommer en C2. Det må presse prisen på C1, og så må jeg vurdere prisforskellen når jeg vælger. Hvis ikke jeg har købt inden da.


Mvh.
Anders
#338853
Cpoy paste fra Verge:


As for the TVs themselves, after debuting its higher-brightness OLED “Evo” panel on the G1 in 2021, this year Evo will be featured in both the G2 and more mainstream C2. LG says the G2 will deliver higher peak brightness numbers than the C2 through a combination of brightness booster algorithms and better heat dissipation from the TV’s components. But the C2 should still outperform something like the CX from two years ago.

Expanding Evo to the C series makes a lot of sense: LG claims that line is the bestselling “premium TV series” — priced above $1,500 — in the United States. For both the G2 and C2, LG says it’s using a new composite fiber material in their construction that makes these TVs significantly lighter; for example, the 65-inch C2 is nearly half the weight of the C1. That should result in a less stressful unboxing and mounting experience for these very thin, fragile displays.
#338901
SamsungFan skrev: 6. jan 2022, 11:02 Cpoy paste fra Verge:


As for the TVs themselves, after debuting its higher-brightness OLED “Evo” panel on the G1 in 2021, this year Evo will be featured in both the G2 and more mainstream C2. LG says the G2 will deliver higher peak brightness numbers than the C2 through a combination of brightness booster algorithms and better heat dissipation from the TV’s components. But the C2 should still outperform something like the CX from two years ago.

Expanding Evo to the C series makes a lot of sense: LG claims that line is the bestselling “premium TV series” — priced above $1,500 — in the United States. For both the G2 and C2, LG says it’s using a new composite fiber material in their construction that makes these TVs significantly lighter; for example, the 65-inch C2 is nearly half the weight of the C1. That should result in a less stressful unboxing and mounting experience for these very thin, fragile displays.
Beklager, men jeg er ikke sikker på, hvad du vil sige med dette indlæg.