Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sorte
#338776
Vores søn købte et CX sidste år, og det er han super glad for, og jeg er lidt misundelig 😊
Vi skal snart udskifte vores ældre men udmærkede Panasonic, og jeg tænkte det skulle være et CX. Det er svært at finde, og så vidt jeg kan læse mig frem til, er C1 “afløseren”, korrekt?
Modsat sønnike, skal vi ikke spille PS5, men blot se TV via YouSee boks (fodbold) og streame Netflix, HBO og Disney+ (de to sidste via Chromecast).
Er C1 endda lidt i overkanten ift behovet? Så vidt jeg kan læse mig frem til herinde, så har C1 bagvendte porte, hvilket vel er problematisk når det skal hænge på væggen.
Af Beckham
#338777
Korrekt at C1 er opfølgeren til CX.

Ved ikke om C1 er over målet. Det er jo nede i en så lav pris efterhånden at du kan have svært ved at finde noget fornuftigt LCD til billigere penge. Ved almindelig flow tv får du ikke så forfærdelig meget ud af en OLED. Det er mest hvis du ser noget streaming i 4K\HDR at den for alvor trækker fra.
Af Supergris
#338780
LG A1 lyder til at være en god skærm til jeres brug, men prisen er ikke så attraktiv på de mindre størrelser, dog kan det være, det ændrer sig i løbet af denne måned?
Hvis du har pladsen, så er 77"eren virkelig nede i en god pris, så har I pladsen, så prøv at tænke STORT; det vil jeg næsten garantere, I vil blive glade for; så kan det pludselig være, det er sønnike, der bliver misundelig... :)
Af Sorte
#338791
Tak for svaret begge to 👍🏻
Vi er på udkig efter et 65”. Vi ser mest Netflix og fodbold, begge dele via YouSee boks. Nogle gange streamer vi HBO eller Disney+ via Chromecast.
Af Supergris
#338818
Godt være, du er på udkig efter 65", men har du pladsen, så er 77" vejen frem, tro mig, din søn vil blive misundelig. :)
Nogle gange skal man lige have et lille puf, for at komme ud af det normale mønster...

Det er ved disse størrelser, der sker noget magisk, hvor du føler, du bliver trukket ind i skærmens univers.