Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338714
Hej alle,

Jeg kan læse mig til, at C1 er et ganske udmærket TV til pengene, som ligger sig lige i (over)kanten af mit budget. Jeg havde dog håbet at se TV'et på udsalg her i januar, hvilket til min skuffelse ikke skete.

Jeg vil derfor høre, om nogen kan anbefale et af følgende scenarier:

1) Vente til det kommer på udsalg igen.
2) Købe B1 i stedet, som pt er 2.000 kr billigere
3) Købe et andet tilsvarende TV.

Jeg er lun på C1 udelukkende pga anbefalinger fra en ven. Jeg har ikke særligt forstand på TV, og min use cases er følgende i prioriteret rækkefølge:

1) Film / TV
2) Sport (Fodbold)
3) Playstation

Vil sætte stor pris på gode råd :-) Jeg vil helst ikke vente for længe, så mulighed 1 er nok kun relevant, hvis nogen har indsigt i, at det snart bliver sat ned igen.

På forhånd mange tak.
#338715
B1 er et glimrende valg til dit forbrug. Du får tilmed to HDMI2.1-porte, så du er også klar til PS5 og lignende, hvis du vil den vej.

Jeg har selv haft et B9 i to år, og det har jeg været meget glad for. Synes ikke, at LG's styresystem er ret godt, og der mangler også lidt apps, men det kan klares med Apple TV eller chromecast, så... :-)

C1 har lidt ekstra lir, men jeg tror ikke, at du vil opleve nogen særlig forskel mellem det og B1.
#338716
Mange tak for svaret.

Kan du uddybe lidt, hvad du ikke bryder dig om med LG's styresystem? Vil gerne undgå Apple TV, hvis jeg kan, så havde håbet lidt på, at LG's apps ville kunne klare tricket for mig.
#338719
Var B9 i sin tid ikke tættere på samme ydelse som C9 , end tilfældet er idag mellem B1 og C1 - eller husker jeg forkert ?

Man får bare et SÅ meget mere langtidsholdbart og komplet set-up ved tilføjelse af AppleTV . .
#338720
problemet med de fleste smart tv er at de ikke bliver opdateret og du vil efter relativ kort tid mangle en eller flere apps som du måske gerne vil have og ved et Apple tv eller Google tv får du hele tiden opdateret med de nyeste apps og du kan bruge fjernbetjening fra tv til at styre Apple tv.
det eneste smart tv system som bliver opdateret er android som sidder i bla andet Sony og Philips.
#338724
Google har endnu ikke officielt lanceret Google tv i Danmark, men den kan købes flere steder. Flatpanels har også lavet en test af den som du kan læse her https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1617956456
Harald Nyborg har blandt andet Google tv https://www.harald-nyborg.dk/google-chr ... -google-tv
og her er en test af Apple tv så kan du sammenligne https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1624003105
#338736
lennon skrev: 3. jan 2022, 13:55 Var B9 i sin tid ikke tættere på samme ydelse som C9 , end tilfældet er idag mellem B1 og C1 - eller husker jeg forkert ?
Jeg mener du har ret. Sådan var det i hvert fald mellem B7 og C7 - eneste forskel var foden og placering af stik. Jeg tror også det fortsatte sådan med B9/C9.
#338747
Hvis du ikke har travlt ville jeg bare afvent og se hvordan priserne udvikler sig. Vi er trods kun lige 3 dage inde i det nye. Der kan nå at ske meget i de kommende uger\måneder. Men du skal nok holde et skarpt øje med lagersituationen, da det ikke er sikkert at lagerne er så fyldte som de plejer pga. situationen i verden generelt set.