Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ib Olesen
#338676
Hej,

Jeg har et LG OLED55B6V som har optisk lydudgang til en anden enhed. Jeg påtænker at købe en forstærker som kan tændes og slukkes automatisk, når TV'et tændes og slukkes. Forstærkeren kræver at den er koblet sammen med et TV via det optiske kabel og at det optiske signal fysisk slukkes og tændes af TV'et når TV'et hhv. slukkes og tændes.

Er der nogen der ved om LG OLED55B6V slukker/tænder for det optiske signal?

På forhånd tak.
Af OleA
#338685
Du vil gøre dit liv nemmere med HDMI fra tv til forstærker. Tvivler på du kan tænde og slukke via optisk kabel.
Af henrik.yde
#338686
Ja, det dur ikke. For at tænde/slukke samtidigt kræves der HDMI.
Senest rettet af henrik.yde 2. jan 2022, 13:49, rettet i alt 1 gang.
Af Ib Olesen
#338694
OleA skrev: 2. jan 2022, 10:24 Du vil gøre dit liv nemmere med HDMI fra tv til forstærker. Tvivler på du kan tænde og slukke via optisk kabel.
Har du kendskab til signalet ud af TV'et?

HIFI-klubben garanterer det virker hvis det optiske signal er afbrudt når TV'et er slukket (i standby).
Senest rettet af Ib Olesen 2. jan 2022, 13:49, rettet i alt 1 gang.
Af Ib Olesen
#338695
henrik.yde skrev: 2. jan 2022, 10:44 Ja, det dur ikke. For at tænde/slukke samtidigt kræver der HDMI.

Har du kendskab til signalet ud af TV'et?

HIFI-klubben garanterer det virker hvis det optiske signal er afbrudt når TV'et er slukket (i standby).
Af henrik.yde
#338696
Ib Olesen skrev: 2. jan 2022, 13:49
henrik.yde skrev: 2. jan 2022, 10:44 Ja, det dur ikke. For at tænde/slukke samtidigt kræver der HDMI.

Har du kendskab til signalet ud af TV'et?

HIFI-klubben garanterer det virker hvis det optiske signal er afbrudt når TV'et er slukket (i standby).
Vedhæftede filer
hdmiarcguide-5l.jpg
hdmiarcguide-5l.jpg (78.4 KiB) Vist 1039 gange
Af Jenssohl
#338698
På mit c7 slukkes lyset i optisk ud når tv slukkes med fjernbetjening.

Kan du ikke bare prøve og se om rød lys forsvinder i optisk ud på dit eget tv.
Af Ib Olesen
#338699
Jenssohl skrev: 2. jan 2022, 16:23 På mit c7 slukkes lyset i optisk ud når tv slukkes med fjernbetjening.

Kan du ikke bare prøve og se om rød lys forsvinder i optisk ud på dit eget tv.
Det har jeg faktisk ikke tænkt på. Det må jeg lige checke :D