Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kimhostrup
#338603
Jeg har erfaring med at de forskellige producenter levere forskellig kvalitet i forhold til netværkskortet i faldskærme.jeg hr et ældre LG smart tv.måske 4 år gammelt, hvor både ethernet og trådløst er stået af.

Mit spørgsmål er. Er der nogen der ved om der. Er forskel på kvaliteten af netværkskortene i de nyere oled faldskærme og hvor kan jeg evt. Læse om dette. Overvejer at invistere i LG c1.

På forhånd tak.
Mvh.
Kim :)
Af Supergris
#338606
Jeg går ud fra, du mener "fladskærme"; jeg har endnu ikke oplevet en faldskærm med indbygget wifi, men hvem ved, måske i fremtiden?
Spøg til side; selvfølgelig er der forskel på de forskellige netværkskort, da der findes mere end et mærke og model, men hvad er det helt præcist, du søger efter?
De har så godt som alle de samme specifikationer, som jeg tvivler på, du får noget ud af, at kende nærmere til.
Jeg er også ganske sikker på, OLED TV ikke benytter netværkskort, der er forskellige fra, hvad der bliver benyttet i andre TV; det afhænger nok nærmere af det enkelte mærke og model, end hvilken teknologi der bliver benyttet i TVet.

Jeg kan forestille mig, de dyrere TV har netværkskort, der er af bedre kvalitet, men Gigabit LAN er stadig ikke standard; faktisk er wifi hurtigere end de kablede forbindelser i nogle tilfælde.

Du kan så godt som være sikker på, det indbyggede netværkskort, trådløst eller ej, vil fungere sammen med de nyeste protokoller, forudsat resten af dit netværk er up to date, og fungerer som det skal...

Er det på grund af manglende netværks-tilgang, du vil skifte TV?
Er du sikker på, begge kort er stået af?
Jeg er ret sikker på, du kan få det op at køre igen, ved at benytte et eksternt netværkskort, som tilsluttes via USB...
Af Beckham
#338611
Wifi i tv er vist generelt set ikke det mest stabile. Synes ofte jeg ser folk beklage sig inde. Jeg har lige fået en ny Sony A80J op at stå. Den kommer jævnligt med en "Mistet forbindelse til Wifi" besked.....de fleste gange passer det så ikke. Videoen jeg er igang med kører som regel videre i hvert fald..:-)
Af Kimhostrup
#338621
Tak for indlæg. Jeg ved hverken ethernet og wifi ikke virker og ja jeg har også læst mig frem til at det ofte er et problem lift. hvilken fladskærm og model man køber. Jeg vil blot sikre mig, at jeg køber et tv hvor wifi er stabilt, ok hurtigt og god kvalitet.
Brugeravatar
Af hans123
#338622
Wifi problemer skyldes tit dårlig router.

Bruger man den fra udbyderne kan men nemt opleve problemer

Brug en fornuftig router og wifi spiller
Af Beckham
#338624
Kan bestemt godt skyldes en dårlig router. Men tror nu ofte også det er tv'et. Jeg har haft tre Android tv på to forskellige routere og alle havde wifi problemer til en vis grad.
Af allo
#338630
der er nok forskel på hvilken chip der sidder i (tv top model vs. crap) - de sparer på ALT der kan spares på...

en god chip koster peanuts men...- jeg er et 100 på at de køber de billigste og at de prioriterer wifi sådan ca. 0,2%...og de billige chips er noget crap (mister forbindelse, bliver forstyrret af andre enheder osv., osv.)

der sidder 802.11ac i de fleste nye ting og sager og 802.11ac er backward compatible med 802.11n, 802.11g, 802.11b så det burde ikke være et problem

jeg ville dog personlig sørge for en kablet forbindelse
Af allo
#338647
selv tak

der sidder 802.11ac i det tv som du nævner (C1 Wifi: Ja (802.11ac) )

og skulle wifi drille og hvis kablet forbindelse ikke er muligt så kan du altid overveje at bruge en tv boks sammen med dit tv
Senest rettet af allo 31. dec 2021, 15:09, rettet i alt 1 gang.