Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338574
Beklager manglende svar, har ikke lige været meget online de sidste par dage.
Forsøger lige at gennemgå de flest punkter som er bragt op.

Fjernsynet er fra September 2018, er modellen Samsung UE75MU7005TXXC.

Det er udelukkende brugt til at se TV, ingen konsol spil.

Det er IKKE en baggrunds effekt på den pågældende menu, det fremkommer mest tydligt når skærmen er lys, dog ikke helt hvid, der er de svære at få øje på.

Skærmen er ikke gjort rent mens den var varm, og der er intet spildt, hverken nu her eller tidligere.

Og mht. spørgsmålet om hvad skjolder er, så er det let misfarvning, som efter alt hvad jeg kan lure ikke er uden på den yderste belægning på skærmen, men derimod under denne. Altså ikke noget som kan tøres af. (Beklager dårlig beskrivelse, har ikke styr på fag-termer når det gælder fjernsyn).

Og om forsikring vil hjælpe, der må jeg være svar skyldig, dem har jeg ikke haft fat i endnu, da jeg først ville prøve at undersøge om det var et kendt problem eller nogen havde bud på hvad det er.

Yderligere billeder på Grey screen på Youtube:
https://ibb.co/4jL0GBV
https://ibb.co/HFjHJgP
Af HrJensen1
#338619
Ok - ja, det er meget tydeligt på de rent hvide billeder.

Har du brændeovn eller ryger du cigaretter? For ligner nærmest sodpartikler inde i panelet.

Og inden nogen går i gang med tordenfluesnak, og om at fjernsynet ikke er tæt bla bla bla. Nej, selvfølgelig er det ikke tæt, da der opstår luftstrømme inde i skærmen, når det bliver varmet op - ligesom termik på en varm sommerdag, og derfor suger luften fra rummet ind i skærmen.
Af HrJensen1
#338645
MortenChristensen skrev: 31. dec 2021, 08:39 Der er aldrig røget indenfor i huset, hverken jeg eller kæresten ryger.

Og vi har hverken brændeovn eller pejs.

Pengene tilbage, der er vel kun 2 års reklamationsret?

Ok, uanset hvad, så er fejlen i panelet - og der skal et nyt panel til, hvis billedet ikke skal se sådan ud. Og et panel koster meget tæt på det samme som et helt nyt fjernsyn.

I Danmark er der 2 års reklamationsret - så hvis fejlen sker indenfor 2 år, bliver tv repareret. Derudover er der ikke mere at komme efter, med mindre at man har ekstra forsikring på fjernsynet, hvor det så er forsikringsselvskabet, som går ind og dækker.

Hvis @PeterD vil have mere end 2 års garanti, må han flytte til Norge, hvor de har 5 år... Han skal i hvert fald ikke tænke på at flytte til Tyskland, hvor det blot er 6 måneder, og så derefter - Lange Nase, som de siger dernede...
Af Supergris
#338659
George1 skrev: 29. dec 2021, 16:29 Flueknepperi det var et h der ødelagde hele din forståelse, tror du må være en af de få der var meget i tvivl om hvad jeg mente med Rthings men for din forståelse mener jeg Rtings.
Synes ej det skal udvikle sig til stave politi så kan det netop blive rodet.
Efter min opfattelse, tager du tingene for tungt, i stedet for bare at sige: "Tak for det.", så havde alt dette, hvor man nærmest føler sig forpligtet til at svare og forklare sig været unødvendigt, og der havde ikke været noget "flueknepperi"!

Tro det, eller lad være. Et h, stumt eller ej, kan faktisk ændre en del!

Jeg er i øvrigt ret sikker på, du misforstår noget, hvis du tvivler på, om jeg var meget i tvivl om, hvad du mente med Rthings.
JEG var på intet tidspunkt i tvivl, om hvad DU mente, omvendt tvivlede jeg - gør det stadig - at alle brugere herinde, har kendskab til siden, DERFOR mener jeg, det er meget vigtigt, at når man citerer noget, man så gør det korrekt!
Har du tænkt på, nogle måske har forsøgt at google det?
I dette tilfælde ville de nok finde det alligevel, men hvorfor gøre det mere besværligt end det behøver at være?

Jeg forsøger på ingen måde at lege stavepoliti, så havde jeg jo bl.a. rettet din måde at skrive "stave politi" på! Fik du den? :)

Dette blev de sidste ord fra Supergrisen i dette år...

GODT NYTÅRRRRRR......