Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MortenChristensen
#338459
Jeg har her til aften opdate nogle skjolder på mit fjernsyn som ser ud til at være inde i selve skærmen.

Tænkte der måske er eksperter herinde som kan fortælle mig hvad det er, og hvad der kan have forårsaget det?
Vedhæftede filer
20211226_194553.jpg
20211226_194553.jpg (5.18 MiB) Vist 2159 gange
Af HrJensen1
#338488
bedre at gå ind og Youtube og tage en hvid skærm - man ved aldrig hvilke mærkelige grafikbaggrunde der er på div menubilleder.
Så youtube - white screen, og så se om fejlen også er der
Af PeterD
#338489
Skjolder inde i skærmen..?

Noget der har brændt sig fast ved konsolspil? Er ddt også ses ved sort baggrund?

Er der, nu eller for lang tid siden, kommet noget ind i panelet, ved et uheld (Tabt noget væske som på en eller anden måde er kommet ind bag panelet) ?

Hvilken model (står bag på tv'et)?
Hvor gammel er skærmen og vil en indboforsikring evt. kunne hjælpe?

Kan det være noget coating der er ødelagt/ gået i opløsning?
Af George1
#338492
Trådstarter har du gjort skærmen ren evt, mens den var varm tænker måske det kan være en form for væske der sidder fast på skærmen kan være svært at se om det sidder udenpå eller på inderside. Peder D 😗Du kan mig bekendt ikke brænde noget fast ala burn in på et non OLED. Så næppe det
Brugeravatar
Af Naiera
#338498
Hvad er “skjolder”?!
Af George1
#338507
Supergris skrev: 27. dec 2021, 20:35 Det kan man faktisk godt, dog hører det til sjældenhederne; vel derfor Samsung tilbyder 10 års garanti mod dette...
Ja så sjældent at Rthings mig bekendt ikke finder at det kan lade sig gøre at lave.
Af Supergris
#338513
George1 skrev: 27. dec 2021, 23:13 Ja så sjældent at Rthings mig bekendt ikke finder at det kan lade sig gøre at lave.
Tror det er "Rtings", du tænker på, men så vil jeg prøve at ændre din opfattelse.
Der findes eksempler på burn in ved LCD-skærme, så det er facts, at det KAN lade sig gøre; faktisk har jeg set det flere gange med egne øjne (mange år tilbage), men naturligvis ikke noget, man behøver bekymre sig over!
Af George1
#338521
Fint du køre med stavekontrol, mener faktisk at det er så sjældent at det ikke er noget der skal nævnes som et muligt problem, så vi er faktisk enige😃