Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethbrdk
#338727
Beckham skrev: 2. jan 2022, 12:07
kennethbrdk skrev: 1. jan 2022, 16:37
Beckham skrev: 30. dec 2021, 18:13 De fleste som ser flow tv ser nok 720p eller deromkring. Er enig i at opskaleringen er rigtig god på Sony's tv, men ser det bedre ud end et godt plasma\lcd i full hd? Det vil nok kræve en mere dybdegående sammenligningstest tænker jeg.

Anyway...bottom line, så er min holdning bare at du ikke vinder noget voldsomt med en OLED når du f.eks. ser almindelig flow tv. Dermed ikke sagt at billedet ikke er godt, man skal bare ikke forvente nogen form for revolution. Og hvis man ser meget bold, eller anden sport med fast scoreboard display oppe i hjørnet, så skal man jo nok overveje om man kan leve med dimming.
Har ikke oplevet noget dimming på mine OLED da jeg så EM i sommers... O-O
Hvilken skærm har du? Jeg er godt klar over at Sony angiveligt har den mest aggressive dimming algorimte, men samtidig skulle det jo generelt set findes på mere eller mindre alle OLED skærmen.

Her min på A80J er det i hvert fald MEGET tydeligt at se.
Jeg så EM i fodbold på min 65" Panasonic OLED og så ingen dimming. Har ikke set fodbold på min A80J 77" og kommer nok heller ikke til det da jeg ikke gider at betale det det koster at se fodbold :) . Men har ikke set dimming på det i andre sammenhænge.
Af Beckham
#338749
Ok..fedt. Men lidt sjovt hvordan de forskellige producenter griber det an i forhold til at jo basalt er de samme paneler som sidder i alle modellerne. Måske Sony bare er over forsigtige?
Af Metz
#338878
Jeg har et LG 65E6V som lige har haft 5 års fødselsdag, ingen burn-in eller problemer og er stadig super glad for det 😊
Brugeravatar
Af bbplayer
#338882
Beckham skrev: 3. jan 2022, 22:07 Ok..fedt. Men lidt sjovt hvordan de forskellige producenter griber det an i forhold til at jo basalt er de samme paneler som sidder i alle modellerne. Måske Sony bare er over forsigtige?
Der er vel noget af elektronikken til forskel.

På 6 og 7 serien var der vist flere som mente at elektronik blev varm på bagsiden og skabte stregerne som mange har set, inkl. mig selv.

Har andre producenter så bygget print og varme sikring ind i tankerne, så vil Philips og Sony som eksempel jo dårligt opleve det når de lavede OLED modeller i starten?

Tror egentlig at debatten omkring hvorfor LG har været hårdt ramt og man ikke så ofte hører Philips og Sony ejere have BI på de tidlige modeller?
Af Beckham
#338892
Herinde synes jeg også det mest er LG ejere som har klaget over burn-in igennem årene. Og ja, det kan selvfølgelig have noget at gøre med elektronikken at gøre, men samtidig er der jo nok også klart flest LG OLED ejere herinde da de jo som regel er det bedste køb til pengene.
Af martin.møller
#339924
Jeg hoppede på OLED vognen, da Elgiganten kørte slagtilbud på Philips OLED9002 tilbage i 2017. Bortset fra lidt HDR problemer på Netflix, hvor billedet kan blive lidt mørkt, har jeg ikke haft problemer med fjernsynet.