Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wenneberg
#338335
Hej alle sammen.

I får sikkert mange af disse, men jeg håber alligevel nogen vil komme med et par gode råd.

Vi købte for ca. 5 år siden et LG OLED65B7V til ca. 15K

Fantastisk TV!!! Det har desværre fået en del burn in og så er der sket noget i midten nederst, hvor jeg opdagede at det så ud som om det begyndte at "bløde" og en grøn farve spredte sig til en plet, som blev permanent.

Derfor er jeg nu gået i gang med at kigge efter et nyt.

Jeg vil naturligvis gerne have et tilsvarende og gerne (helst) større i tommer.

Men da vi både at lidt mere udfordret ift. økonomi og at jeg kan se mange TV i dag har fødder som kræver et noget større TV-bord, så
er jeg lidt begrænset. Så det skal helst være et TV med fødder tættere på midten eller en central stand.
Og jeg har ikke mulighed for at hænge det op.

Mine krav er følgende:
Pris: MAX ca 11.000.
Opløsning: Min. 65, men helst mere.
Gerne med Dolby Vision+Atmos, men som jeg kan læse mig til er det kun så godt som TV'et evne til at vide HDR, så det er ikke et ultimativt krav


Ellers så tæt på mit gamle LG som muligt ift. billedkvalitet, HDR, lysniveau osv.

Jeg har kig på følgende nedenstående modeller og vil høre om jeres råd ift. hvilken jeg skal vælge eller om der måske er et eller flere attraktive modeller på markedet.

Philips 75PUS8506/12
Philips 75PUS7805/12


Jeg må tilstå det er størrelsen og ambilight featuren som jeg fandt attraktiv på disse. Men måske det er et dårligt valg?

Jeg har også kigget på et LG OLED77A16LA og Samsung QE75Q67T, men her er det fødderne som "står i vejen" for købet. Desværre.

På forhånd tusind tak for hjælpen og glædelig jul derude :)

Mvh.
Tommy
Af jkn789
#338338
Panasonic HZ1000 i 65 tommer sælges som restsalg til 9995 hos Power. Det er en 2020 model og har central dreje fod og kunne være en mulighed.
det har ikke det største udvalg af apps og vil anbefale en ekstern boks feks Apple tv.
det har heller ikke hdmi 2,1 til fremtidige gameing maskiner som PS5 og xbox, men hvis skal bruge det til alm flow tv og streaming, så er det et rigtig fint tv med noget af den mest naturlige billede indstillinger out of the box, du skal bare bruge billede profil professionel 1. Og ellers kan du også bruge de indstillinger som flatpanels har i deres test af HZ1000 som du finder her https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1589439721

Jeg har haft mit siden maj i år og ser en masse sport og film i HDR og har ikke set skyggen af burn in eller rentioner af kanal logoer, selv efter 6 times golf.
Af wenneberg
#338343
jkn789 skrev: 21. dec 2021, 13:15 Panasonic HZ1000 i 65 tommer sælges som restsalg til 9995 hos Power. Det er en 2020 model og har central dreje fod og kunne være en mulighed.
det har ikke det største udvalg af apps og vil anbefale en ekstern boks feks Apple tv.
det har heller ikke hdmi 2,1 til fremtidige gameing maskiner som PS5 og xbox, men hvis skal bruge det til alm flow tv og streaming, så er det et rigtig fint tv med noget af den mest naturlige billede indstillinger out of the box, du skal bare bruge billede profil professionel 1. Og ellers kan du også bruge de indstillinger som flatpanels har i deres test af HZ1000 som du finder her https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1589439721

Jeg har haft mit siden maj i år og ser en masse sport og film i HDR og har ikke set skyggen af burn in eller rentioner af kanal logoer, selv efter 6 times golf.
Tak for dine input. Har tidligere haft Panasonic Plasma TV som jeg var utroligt glad for.

Det eneste jeg er ked af, er at jeg ikke får lidt mere størrelse, som jeg faktisk er villigt til at gå på kompris med billedet over - jeg ved godt jeg nok næste kan blive korsfæstet over sådan en holdning på denne side :p :p :p men ja, sådan forholder det sig dog.

Jeg vil dog sætte TV'et på min liste, så hvis ikke jeg finder en 65+ størrelse som er et OK kompromis, så vil jeg ty til den.

Tusind tak :)
Af Beckham
#338354
LG A1 (OLED) 77" kan stadigvæk fåes til lige over 11k. Den har dog lidt mangler i forhold til de øvre modeller på LG's OLED hylde. Søg evt. her på forummet, da der har været en del tråde omkring den på det seneste.
Af Supergris
#338423
Ingen mangler til den pris, så hvis du kan undvære Ambilight, så burde et køb være lige til højrebenet, set i forhold til hvad du ellers har oplyst!