Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MikkelSune
#338319
Hej
Jeg har et tilbagevendende problem med mit Phillips PUS8555. Jeg mister simpelthen en enkelt kanal og så kan jeg ikke få den frem igen. Først var det tv2 der forsvandt 2 gange. Så var det Dr og nu er det tv3. Jeg kan ikke geninstallere kanalerne så mangler den endnu. Men hvis jeg gendanner tvet til fabriks indstilling kan jeg finde kanalen igen. Når jeg slår over på den manglende kanal står der nederst i højre hjørne "intet program til rådighed" men når jeg skifter over på kanalen kan se jeg se hvad der sendes pt. Det er efterhånden temmelig omstændigt at gennemføre en geninstallering så håber nogen kan hjælpe mig. Jeg har tv signal via kabel fra den lokale antenne forening :( :(
Af Supergris
#338467
Det kan sagtens skyldes støj, som digitale kabler inkl. stik kan være meget følsomme for.

Det kan være du har en router eller lign. i nærheden, der forstyrrer?

Jeg har en gang fundet synderen, som værende et køleskab, der var forbundet til den samme lysnetskreds, så der er mange muligheder.

I første omgang kan du prøve at dreje dit antennekabel, og sørge for stikkene har ordentlig kontakt med hinanden.

Hjælper det ikke, så prøv med et andet antennekabel, evt. et der er kortere...
#338601
MikkelSune skrev: 20. dec 2021, 23:21 Hej
Jeg har et tilbagevendende problem med mit Phillips PUS8555. Jeg mister simpelthen en enkelt kanal og så kan jeg ikke få den frem igen. Først var det tv2 der forsvandt 2 gange. Så var det Dr og nu er det tv3. Jeg kan ikke geninstallere kanalerne så mangler den endnu. Men hvis jeg gendanner tvet til fabriks indstilling kan jeg finde kanalen igen. Når jeg slår over på den manglende kanal står der nederst i højre hjørne "intet program til rådighed" men når jeg skifter over på kanalen kan se jeg se hvad der sendes pt. Det er efterhånden temmelig omstændigt at gennemføre en geninstallering så håber nogen kan hjælpe mig. Jeg har tv signal via kabel fra den lokale antenne forening :( :(
Hej Mikkelsune
Jeg har også sådan en model
Måske kan du bruge nogle af mine tricks som kan være,
fjerne stikket til 230 volt i ca. 5 minutter eller mere
fjernsynet gennemlæser android styringen på ny.
og hvis det ikke er nok kan jeg geninstallere med hurtigt søgning uden farbriks indstillinger .
Det hjælper hos os .
Det kan komme lige pludselig
Med venlig hilsen Henrik