Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338644
Nej synes Q70 er det rigtige valg til de gamle, så kan de selv vælge hvad de vil se og hvor længe de vil se, fuldstændig uden burn in risiko, og fra normal seer afstand kan hr og fru Danmark ikke se forskel alligevel.
Af PeterD
#338656
Helt ærligt...Tror ikke "de gamle" skal bekymre sig om Burn in. :-)

Det bedste køb er og bliver OLED, hvis de vil være med på beatet og nyde den bedste kvalitet.

Fuldstændig ude i hampen at tale om Burn In risiko når OLED performer bedre på 8 ud af 10 punkter end QLED/LCD.

Man kan også male Fanden På Væggen i hver en tråd
#338657
Du er da selv helt ude i hampen Q70 er groft undervurderet, happy New year også på denne OLED tråd, hvor man bliver anbefalet OLED uanset budget og behov, du kan ikke benægte at q70 er det bedste til prisen se evt Rthings test PEDER D/Samsung hater
#338660
George1 skrev: 31. dec 2021, 18:45 Du er da selv helt ude i hampen Q70 er groft undervurderet, happy New year også på denne OLED tråd, hvor man bliver anbefalet OLED uanset budget og behov, du kan ikke benægte at q70 er det bedste til prisen se evt Rthings test PEDER D/Samsung hater
Rtings tester jo sjældent Sony og Panasonic LCD skærme :)
#340107
Update: Jeg endte med et Panasonic 50” HX-820 til 2500 og er indtil videre yderst tilfreds med købet. Farverne er naturtro, designet lækkert og UI’et, hurtigt og ‘no nonsense’. Til HBO Max har jeg indkøbt en Chromecast Ultra, som de allerede er vant til at bruge.

Jeg overvejede længe at gå OLED, og havde da også fået indhentet et LG CX til en gunstig pris, men risikoen for burn-in endte ultimativt med at blive udslagsgivende. For ja, der er desværre risiko for at det kører i lange stræk med indhold uden den store variation - eller at de helt glemmer at slukke det.

Tusind tak til den fornemme hjælp fra jer alle i tråden - I gjorde turen til Power let 👍
Af PeterD
#340113
Tak for update og så længe de er tilfredse er alt jo godt, så langt.

Skulle de havde yderligere spørgsmål eller hvis der opstår problemer, så tøv ikke med at skrive i tråden, så må vi se om nogle kan hjælpe.