Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ReddyDK
#337469
Hej , Jeg har købt et 65C1 LG og endnu ikke modtaget. Læser nogle anmeldelser som skriver at SONY X90J har mere lys i SDR billeder. Vores stue er oplyst med store vinduer, er 65c1 LYSSTRYKE godt nok til oplyste stuer ? Jeg kan godt se at SDR peak brightness af 65C1 er næsten det samme som mit 6 års gammel samsung JU7005 :) Venglist sige jeres mening. Mange tak på frohånd
#337542
Mange tak for svar Rasmus :-) Kan du venglist også hjælpe med følgende ?

Jeg har læst pga hurtigt respons fra OLED der kan være sutter.
Må jeg bede dig om der er sutter når man ser DR kanaler med 50Hz indhold ? Hvilken set tings skal man brug uden sop opera effect :-)
#337545
Du kan tage udgangspunkt i indstillingerne fra testen her på siden. Det er altid en god start..:-)

Mht, til lys. Hvis du synes der er nok lys i dit gamle Samsung tv, så vil der jo nok også være nok lys i den ny C1..:-) Men ja, ingen tvivl om at LCD skærmene kan give mere lys. Er selv lige hoppet på OLED vognen for første gang og har ikke oplevet nogle problemer so far. Men det er jo generelt ret mørkt i disse tider, så den reelle test står jo først til sommer..:-)
#337548
ReddyDK skrev: 30. nov 2021, 10:07 Jeg har læst pga hurtigt respons fra OLED der kan være sutter.
Må jeg bede dig om der er sutter når man ser DR kanaler med 50Hz indhold ? Hvilken set tings skal man brug uden sop opera effect :-)
Stutter :)

Jo lavere billedfrekvens indholdet tilbydes i, desto højere er tendens til hakkende billeder, altså "stutter". Særligt hvis billedet bevæger sig hurtigt. Det ser fint ud med indhold i 50 billeder per sekund, men film og serier er som bekendt optaget i 24 billeder per sekund. OLED afslører den hakkende oplevelse, som optagelserne reelt er (film skabes til biografen, hvor projektorer har langsom responstid, hvorfor de udtværer billeder i bevægelser).

Som Beckham nævner, så har vi et forslag til billedindstillinger på LG C1. De kan findes her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1439453137