Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eliteMario
#337429
Jeg var på jagt efter et 77" Oled til blackfriday, men prisen kom ikke langt nok ned til at jeg synes at kunne forsvare at betale 23k for 77" når 65" kostede 8.888 kr. Jeg bestilte derfor et LG C1 65" som jeg endnu ikke har modtaget. Jeg tror desværre ikke det er stort nok, da jeg bygger ny hjemmebio og sidder 3-3½ meter fra tv'et. Jeg så så at Sony XH90 85" blev sat ned til 12.999 og da det jo har fået ok anmelderser og anses som et Bang-for-the-buck TV, tænkte jeg at jeg skulle prøve det og så leve med lidt blomming mm tilgængæld for springer fra 65 til 85" tommer... Jeg havde tænkt at hvis det så helt frygteligt ud kunne jeg jo altid retunere det...

Jeg købte det over bilka.dk og hentede det igår. Desværre kan jeg så se at der er et mærke på kassen som vist herunder.

Er det normalt med Sony tv? eller er det noget bilka har fundet på? Nu ved jeg sq ikke om jeg skal åbne det, da jeg jo så ikke kan retunere det hvis jeg bliver ked af billedekvaliteten. ;;)
Vedhæftede filer
IMG_20211129_084135.jpg
IMG_20211129_084135.jpg (57.63 KiB) Vist 1780 gange
#337433
Der er garanteret en eller anden undtagelse i købeloven der lidt vagt siger at digitale produkter og service kan udtages fra returretten. Men helt ærligt... nu ved jeg sq ikke om jeg tør åbne skidtet...
Af George1
#337435
Det står som det første under returnering.

Returnering af varer købt i varehuse (inkl. Click&Collect-varer)
Opdateret for 3 måneder siden
Hos Bilka har vi ubegrænset returret, såfremt varen er i original og uåbnet emballage. Hvis emballagen på din vare er brudt, kan du desværre ikke returnere den.
Af Globulus
#337437
https://support.bilka.dk/hc/da/articles ... 5-Bilka-dk

RETURNERING AF VARER KØBT PÅ BILKA.DK

"Hvis varen er åbnet, men ubrugt, har du 30 dages returret, som udløber 30 dage efter, du har modtaget din vare. Hvis du har taget varen i brug, forbeholder vi os retten til af afvise returnering eller fratrække værdiforringelsen af varen."

...

https://support.bilka.dk/hc/da/articles ... ect-varer-

RETURNERING AF VARER KØBT I VAREHUSE (INKL. CLICK&COLLECT-VARER)

"Hos Bilka har vi ubegrænset returret, såfremt varen er i original og uåbnet emballage. Hvis emballagen på din vare er brudt, kan du desværre ikke returnere den."

...

Din "fejl" i denne sammenhæng er, at du har brugt click'n'collect(?) i stedet for at lade en fragtmand aflevere den på privaten.

Så kan man diskutere, om det er rimeligt, men sådan fungerer det, så vidt jeg ved.

Om du skal leve med "lidt" blooming skal jeg ikke kunne sige. Efter sigende skulle XH90 være slem på dette punkt, men så er det vel heller ikke værre.

Når det så er sagt, så kan du jo bare nyde det et års tid eller to, hvorefter du sælger det brugt og køber et 77" OLED til den tid - hvor priserne nok vil være langt mere overkommelige. Men har du først vænnet dig til 85" vil det måske blive svært at gå "ned" i 77" når den tid kommer, men whatever...
#337439
Ja, det er en overvejelse. Levering med fragtfirma kunne først sket engang midt i december, så derfor valgte jeg at hente det selv. Jeg regnede (dumt af mig så) med at en vare købt og betalt online var dækket af normale online regler, da det er tilfældet ved køb og afhentning af varer i proshop, elgiganten, power osv. hvor jeg normalt køber elektronik...
#337444
George1 skrev: 29. nov 2021, 12:03 Er det ikke ligegyldigt, om man må åbne varen, men den skal være ubrugt så kan man jo ej sætte skærmen til ??
Tja, ved online købt må du jo godt sætte det til. Det må du også med køb i elgiganten og power. Jeg ved det på en måde er en luksus at ha' den mulighed, men bare ærgerligt at bilka ikke giver den ved køb online med afhentning.
Brugeravatar
Af bendix
#337450
Jeg havde fået forståelsen af at der er forskel på brugt og afprøvet.

Prøv at få et skriftligt svar fra Bilka først. Varen blev sendt til varehuset fra central lager ik?
Af George1
#337501
eliteMario skrev: 29. nov 2021, 12:14
George1 skrev: 29. nov 2021, 12:03 Er det ikke ligegyldigt, om man må åbne varen, men den skal være ubrugt så kan man jo ej sætte skærmen til ??
Tja, ved online købt må du jo godt sætte det til. Det må du også med køb i elgiganten og power. Jeg ved det på en måde er en luksus at ha' den mulighed, men bare ærgerligt at bilka ikke giver den ved køb online med afhentning.
Jeg ville ikke købe ved Bilka, synes det er en gang bull shit, dårlig formuleret og kan nemt komme galt afsted.
Af PeterD
#337506
Bum-Bum.

Nu Bilka.

Er butikkerne ved at stramme grebet om os forbrugere??

Untertegnede købte en prisbilig mobil i Elgiganten. Den kunne ikke hente det blå Coronapas på appstore og kørte Edge som styresystem, hvilket vi ikke brød os om allerede dagen efter.

Da varen var købt i butik OG åbnet, var der ingen returret.

Gik over i Power og her er der ingen problemer med returnering af alle elektroniske produkter (fik jeg fortalt) åbnet og taget i brug.

Det bliver spænfende hvis man køber sine julegaver i Elgiganten og Bilka og de pakkes op under træet og vedkommende ikke ønsker varen..

Lidt af en gråzone men her er der trods alt en label på varen.

Var alting bedre i gamle dage og da man var et lidt mindre barn end nu?

Noget tyder på det...
Af jng
#337510
I “gamle dage” købte man ikke en fjernsynsmodtager, tog den hjem, brugte den og læste på internettet, at den var ringe og leverede den tilbage...
Af Beckham
#337513
eliteMario skrev: 29. nov 2021, 12:14
George1 skrev: 29. nov 2021, 12:03 Er det ikke ligegyldigt, om man må åbne varen, men den skal være ubrugt så kan man jo ej sætte skærmen til ??
Tja, ved online købt må du jo godt sætte det til. Det må du også med køb i elgiganten og power. Jeg ved det på en måde er en luksus at ha' den mulighed, men bare ærgerligt at bilka ikke giver den ved køb online med afhentning.
Men hvis den er sat til, så er den vel ikke ubrugt mere?