Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337525
Beckham skrev:
Hanga skrev: 29. nov 2021, 17:18 Hej Beckham.
Jeg tror det var mit indlæg du tænkte på: viewtopic.php?f=22&t=52337

Min skærm er også A80J men lige dette issue har ikke noget med betragtningsvinkel at gøre - det er udelukkende et problem på viasat ultra hd sport - og jeg har kun bemærket det på danske fodboldkampe, hvis det er champions League er det der ikke. Så jeg har efterhånden konkluderet at det må være noget produktions/signal halløj.

Jeg så også AaB - FCK i går (på 3+) og bemærkede ikke tint, selvom jeg så kampen fra en vinkel.

Der vil vel altid være en grad af tint når man ikke sidder lige foran skærmen. Hos mig synes jeg ikke at det er blåt, derimod bliver ansigtsfarver typisk mere rødt hvis jeg ser det fra en skarp vinkel.
Hej Hanga!

Jep...var lige præcis dit\dette indlæg jeg hentydede til. Sjovt at vi nu så begge er endt med samme tv..:-)

Anyway,...vil dog sige at mit issue er noget anderledes. Synes ikke jeg har sådan et drastisk skifte i farver. Det er konstant ude i siderne afhængig af hvor meget jeg ser på det fra "off angle". Hertil aften legede jeg lidt mere med indstillingerne og flytte Gamma fra -2 til 0. Det synes jeg hjalp lidt og gav samtidig græsset en overordnet lidt mere naturlig farve. Var lige lovlig grøn før og når dimming satte det ind blev den endnu grønnere synes jeg.

Hvor har du taget dine indstillinger om man må spørge? Jeg har selv kigget på Rtings og så har jeg også hugget lidt fra A90J anmeldelsen her på siden, selvom jeg godt ved man ikke bare kan kopiere fra en lignende model..:-)
Jeg har fået mit tv kalibreret af Thomas fra TV-kalibrering.dk

Før målingen viste at mit tv var ret præcis i forvejen, i personlig profilen og out of box settings med -2 gamma.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

#337592
Opdagede lige noget lidt sjovt hertil aften. Kom lige til at kigge på skærmen fra tæt på en 0 graders vinkel...for dælen der kommer knald på farverne når man ser den fra den vinkel. Er det normalt for en OLED? På LCD skærme er det jo lige modsat, hvor farverne bliver mere og mere udtværede jo mere off angle du kigger fra.